muinaskunnon

Muinaskuningas online #1 Manatar
Maniakkide Tänav

Kati, endine professionaalne e-sportlane, on saanud virtuaalmänge mängides ajukahjustuse, mis ravita jäämise korral võib ta tappa. Ravi on kahjuks saadaval ainult Saksa - maal ja summa, mis tuleb selle eest välja käia, on Kati jaoks liiga suur. Kui Kati saab teada, et tema poeg Lauri tahab hakata ema ravi jaoks raha teenima verivärskes MMORPG mängus „Muinaskuningas online“, otsustab ta poja toetamiseks oma haigust trotsides ka ise uude virtuaalsesse mängumaailma sukelduda, kuigi virtuaalreaalsuse peakomplekti edasine intensiivne kasutamine ainult süvendaks ta haigust ja tooks surma ikka lähemale ning lähemale … Kati ei taha surra, kuid mäng surmaga on ainus viis, kuidas hankida raha, et jääda ellu.

Kaanepilt: Kadri Umbleja
Illustratsioonid: Meelis Krošetskin
Toimetas: Külliki Kask
Küljendas: Margus Nõmmu
Kirjastus Lummur
288lk


veebi Weinberg Mitmekihilisem esikaas

Mitmekihilisem
Heinrich Weinberg

Käesolev jutukogu koondab Heinrich Weinbergi lühiproosat aastatest 2015 – 2022. Siit leiab täiesti teistmoodi Revali linnas aset leidvaid mõistatuslikke juhtumeid, kohtumisi kosmiliste võõrastega ja paralleelmaailmade vahel toimuvaid seiklusi

Võlukunsti ja nõudmimisega pole sel mingit pistmist. On vaja vaid teadmisi, oskusi ja mudiugi õigeid masinavärke. See maailm on lihtsalt mitmekihilisem ja veidramgi veel.

Kaanepilt Liis Roden
Toimetas: Külliki Kask
Küljendas: Margus Nõmmu
Kirjastus Lummur 
386 lk

Kunnas

Puhastuskülm
Leo Kunnas

Romaani peategelane Peeter Tergens tegutses noore mehena Leo Kunnase 2001. aastal ilmunud raamatus „Sõdurjumala teener”. Seejärel ilmus ta välja romaanis „Sõda 2023“. Nüüd toob Kunnas ta tagasi lugejate ette. Lühiromaan „Puhastuskülm“ kirjeldab Tergensiga juhtunut pärast surma. Minategelane leiab end jäiselt tühermaalt, kus ekseldes kohtab 1200 aastat varem elanud viikingite ajast pärit jarl Skallagrimrit, kes hakkab oma kaaslast kutsuma Eistlandur Hallhabemeks.

Nüüd rändavad kaks eri aastatuhandest pärit sõjameest koos ja avastavad kummalist maailma, kust ei ole võimalik pääseda isegi läbi enesetapu. See ei ole reaalne maailm, aga ei ole ka Põhjala sõdalaste surmajärgne Valhalla. Riided, relvad, varustus ja laskemoon ei kulu. Patareid ei saa tühjaks. Aja kulgemine puudub. Plahvatustes purustatu omandab taas esialgse kuju. Inimkeha jahtub miinus kahekümne kraadini, aga toimib siiski ning pidevast nälja- ja külmatundest hoolimata saab hakkama vee ja toiduta. Tergens annab jarl Skallagrimrile tänapäevast haridust ja näiliselt lõputu ajaga jõuab jarl õppida palju.

„Kui see polnud päris põrgu, kus me siis olime? Poolpatuseid kristlasi ootas puhastustuli. Mis oli selle koha nimi? Puhastusnälg? Puhastuskülm? Ma ei teadnud.“

Sõjamehed mõtisklevad ja otsivad teed Valhallasse. Neid ootavad uued katsumused ja küsimused ning lõpuks ka lahkuminek ja vastused.

Kirjastus Hea Lugu
136 lk.

mõrtsuk 450

Allumatuse protokoll
Martha Wells

Mõrtsukbot – nii nimetab end vaikselt ja endamisi üks planeediekspeditsioone turvav android, kes on ära häkkinud oma juhtmooduli ja on seetõttu vabam ja mõtlemisvõimelisem kui teised temasarnased.

Kõige rohkem sooviks ta, et inimesed ta rahule jätaksid, et ta saaks omaette seebiseriaale vaadata. Aga tuleb välja, et südametul tapamasinal tekib kohutavalt palju moraalseid dilemmasid. Antisotsiaalne tehisintellekt on sunnitud uuesti tegutsema asuma – seekord on ta eesmärk aidata oma Säilitusliidu sõpru ja hankida süütõendeid GrayCrisi korporatsiooni vastu.

„Allumatuse protokoll“ on kolmas raamat sarjas „Mõrtsukboti päevikud“, millesse kuuluvad raamatud on võitnud Hugo, Nebula, Alexi ja Locuse auhindu. Selle autor Martha Wells (1964) on Ameerika kirjanik, kelle teoseid on tõlgitud kaheteistkümnesse keelde.

Sarja „Mõrtsukboti päevikud“ kolmas osa.
Tõlkinud Iris-Barbara Jeletski.
Toimetanud Kati Metsaots.
Sarja ja kaane kujundus Liis Roden.
150 lk.

Nõidur

Nõidur III - Tuleproov
Andrzej Sapkowski

Geralt ravib Thaneddi saare mässus saadud haavu Brokiloni metsas drüaadide juures, ent asub niipea kui võimalik teele talle saatusest määratud Üllatuslast otsima. Lisaks tema lahutamatule sõbrale trubaduur Tulikale saadavad nõidurit teel temperamentne vibuneiu Milva, Ciri hirmuunenägudes esinenud Nilfgaardi rüütel, keda ajavad taga keisririigi parimad salakuulajad, ja kaval päkapikk Zoltan.

Fantaasiakirjanduse elav klassik, mitmete auhindadega pärjatud Andrzej Sapkowski (snd 1948. aastal Łódźis) on poola nüüdiskirjanduse rahvusvaheliselt tuntuimaid nimesid. Sapkowski on loonud omaette ajaloo ja kombestikuga maailma, mis on niisama suurejooneline ja haarav kui Tolkieni või G. R. R. Martini romaanidest tuttavad paigad ning mis on pikitud vihjetega Poola ajaloole. Põnev, muhedalt humoorikas, mahlaka keelekasutusega ja erinevate keelepruukidega mängides omanäolisi ülivärvikaid karaktereid loov seikluslugu „Tuleproov” on „Nõiduri” sarja romaan, järg jutukogudele „Ettemääratuse mõõk” ja „Viimane soov” ning romaanidele „Haldjate veri” ja „Põlguse aeg”. Netflixis on võimalik vaadata sarja järgi filmitud seriaali „The Witcher”.

Kirjastus Varrak
Tõlkinud Margus Alver
Kaas: Toomas Niklus


nii

LR 9-11/2024 Sinise linnu saladus
Nii Ayikwei Parkes.

„Sinise linnu saladuse“ peategelane Kayo liigub kriminaalset lugu uurides Ghana maa- ja linnaelu, teaduse ja maagia, inimeste ja vaimuilma ning kohalike keelte vahel.

Autor Nii Ayikwei Parkes liigub Ghana ja Inglismaa, proosa ja luule ning kirjutamise ja kirjastamise vahel. Tema elu ja loomingu ning Aafrika kirjanduse ja selle tõlkimise keerukuse kohta saab rohkem teada tõlkija Heili Sepa saatesõnast.

Kultuurileht
Tõlkinud Heili Sepp

168 lk

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0645)