Alustuseks hoiatus siivsamale lugejale: tänane koomiks on puhas porno. Võib isegi öelda, lirtsuv lausporno, kus ilma sissejuhatamata lajatatakse ekraanile sugueluks vajalikku instrumentaariumi ja vedelikke. Nii et kui mahu poolest sobib selline kontsentreeritud ja kammerlik lugu kohvipausi ajal sirvimiseks, siis sisult ja visuaalidelt … noh, oleneb, kus keegi kohvi joob. Ontlikku kontorikeskkonda seda parem ei soovitaks.

 

põrgupano 01

 

Need, kes seda kogemust ei soovi, on nüüdseks saanud võimaluse mujale klikkida, niisiis jätkakem. “Põrgu kombed” (“Once in Hell”) on 25-leheline veebikoomiks autorilt, kes peitub artistinime Arbuzbudesh taha.

Koomiksi süžee on nii lihtne, et ei vaja toimimiseks isegi nõrka pornoklišeed stiilis “Ups, auto ei lähe käima. Okei, kepime”.

Kogu sisu saab tegelikult kokku võtta kolme sõnaga: põrgus toimub pano.

Panos osalevad seitse põhitegelast: Anubise moodi põrguisand ja kuus varieeruvalt mütoloogilise taustaga põrgupiffi. Lisaks ilmestab pilti pinutäis pisemaid paharette, kes peategevuse ümber kiimlevad ja kiibitsevad, aga keda päriselt noosi noolima ei lubata.

Kogu tegevus toimub ühes-samas paigas, tegelased mahuvad korraga ühte külakuhja ning orgia eskaleerub lirtsuva lõpuni.

 

põrgupano 02 külakuhi

Kohati hakkas küll tunduma, et seesama lihtsus ja sirgjoonelisus hakkab koomiksit piirama. Pidevalt toimub rohkelt tihket andmist ja menetletakse mitmeid avausi, aga kõik kokku pisut selline … võiks öelda vaniljekas. Põrgupiffid, kuigi mitmekesises värvigammas ja suurusnumbris, esindavad kõik siiski sarnast tissid-talje-tagument-ja-lehvivad-lokid tüüpi; põrguisandal on küll šaakali pea, aga ülejäänu mahub antropomorfsetesse raamidesse. Okei, varjatud lisavürtsi lisab üks kujumuutja-tegelane, kes veebikoomiksis “Vabaduse hind” muudab käigu pealt oma välimust ja väliseid sugutunnuseid. Aga siinset orgiat tema kujumuutmised ei puuduta.

Teiselt poolt aga paistab, et üle muretseda ei maksa ja et koomiks ei võta ennast ülearu tõsiselt. Tegevus lirtsub ja lurtsub heatujuliselt; isegi kui võetakse kujutada jõulisemaid krabamisi, ei teki lugedes kordagi tunnet, justkui mõni osalistest ei tahaks seal põrgukuhjas olla. (See moment eristab põrgulugu näiteks sama autori pikemast fantasy-koomiksist “Vabaduse hind”, kus leidub samuti rohkelt palja-ihu stseene, aga paljud neist on vägivaldsed ja tegelastele valusad.) Ainus, kellele olukord mõneti piina valmistab, on äravaevatud põrguvürst ise, aga ka tema künnab end raskustest lõpuks läbi.

Ning lihtsa sisu tasakaaluks on visuaalid rikkalikud ja kurvikad. Sabad, sarved, nibud, tutid paisatakse pildiruutu häbitult ja esteetiliselt ning kumerusi, õnarusi ja kõikvõimalikku kehakastet kujutatakse ilmselge mõnuga.

 

põrgupano 03 sabadsarved

Ühesõnaga, “Põrgu kombed” on pigem selline hea-tuju lühivorm.

Kui aga looja(te) käekiri meeldib, siis samast naabrusest leiab pika põhjaliku ja vägivaldse loo “Vabaduse hind”, mis omakorda on osake suuremast samanimelisest fantaasiamaailmast. Huvilistel tasub alustada Price of Freedom pealehelt:

https://priceforfreedom.net/

Sealt viivad otselingid nii mängude kui koomiksite juurde, lisaks sisaldab pealeht kohaliku maailma wikit ja erootilis-fantastilist kunsti nii põhitegijatelt kui fännidelt.

(Mängutiimi Dead Deer kohta saab lähemalt lugeda nii Price of Freedom mängude alamlehelt kui tutvustuslehtedelt näiteks Patreoni ja Itch.io netikeskkondades.)

põrgupano 04 lõputiitrid

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0584)