4. oktoobril toimus järjekordne üritus Eesti postapokalüptilist rollimängu Hiline Lõikus, järjekorranumbriga 4. Lõikusest on meie ajakirjas olnud juttu ka varem, kuid seekordne mäng tõi pähe mõned mõtted, mida tahaks jagada. Enne, kui oma mõtete juurde läheksin, tsiteeriksin osavõtjate mõningaid tagasisidet-mõtteid-emotsioone:


See kuramuse robotihääl: „Inimesed... on... väärtustatud...“ Ma olen väga rõõmus, et nii paljud seda kuulsid,
- Irve

Ülihea idee autode mürgikindlaks muutmiseks. Muutis kogu konvoi välimuse palju ägedamaks.
Lõpuolendid, draamaatiline, häälesüntesaator oli jällegi väga äge detail.
- Tanel

* Autokolonn oli väga vinge ja ehe, vanatehnika ja „papp-kile tuuning“ mõjusid hästi.
- Randiel

Ja siis läheb äkšoniks. Ja tõesti nagu päris filmis. Pidurid krigisevad, auto lohiseb, nii et tuled jäävad täpselt meid valgustama, kiirelt ümbritsevad meid püssidega tüübid, näkku sihitud lambid on silmad pimestanud, karjutakse käsklusi ja enne kui midagi arugi saad, oled kihutavas autos, teel eiteakuhu, Rõõsik maha jäetud ja üks väga kuri naisbandiit meid vait käsutamas. Super!
- Toonesepp

Saades laagri piiridest välja, süttis õige pea anduri punane tuli, mis püsis ja püsis ja püsis... kuni eetrisse tuli masin nr.2 „Buss“ „Hei, esimene, ei tahaks nagu väga segada, aga teie masin põleb...“ mida krt... selgus, et masina tagumine soomus oli suurel kiirusel kihutamise mõjul, mis oli ulmelised 32 km/h kinnitustest põrunud ja lahti tulnud ja nüüd, kere tossas kenasti... pingsalt sai oodatud, kunas kustub punane tuli, et techid saaksid välja tormata ja juht-autot lappida, närvesoovad minutid, toss aina tumeneb... ja viimaks... punane tuli kustub...
- Wiking


Foto: Iti-Liis Orro

Nagu ülaltoodust näha, siis meeldis inimestele (muuhulgas) mängus olnud tehnilised vidinad. Autod, häälesüntesaator, mürgiandur ning kõige sellega tegelemine. Meenutan siinkohal veel kaht mängu, kus olen käinud ja mille korraldajad pole peljanud tehniliste vidinatega vaeva näha. Need olid eesti-vene rollimängijate korraldatud Stalker ja Shadowruni-maailmal põhinev Lihtne Tööots. Mõlemas olid korraldajad näinud vaeva ja ehitanud tehnilisi süsteeme, et muuta mäng futuristlikumaks.


Foto: Andrei Dovbnja

Mulle meeldib, et Eesti mänguturule on jõudnud tehnosuunitlusega larpid. Säärased üritused, mis innustavad osalejaid kasutama oma tehnilist taipu, panevad mängijaid end tundma - ulmeajakirjas on hea kasutada just seda väljendit – ulmeliselt. Nii nagu fantaasiamaailmade mängudel tutvutakse keskaja olustikuga ja valmistatakse endale mänguks vajalikke minevikutooteid – kehakatteid, relvi, turviseid -, nii annavad ka tehnilised mängud võimaluse soovi korral end reaalkallakus arendada. Eks meie reaaleluline tulevik ongi tõenäoliselt kas väga tehnikaküllane või siis, nagu Hilises Lõikuses, postapokalüptiline, kuid samuti mitte täiesti tehnikavaba. Seetõttu ongi tore, et on üritusi, kus mängulises võtmes saab muuhulgas, seikluste ja suhtlemise sekka, pisitasa ka tehnika kallal nokitseda ja leiutada. Kes ei soovi leiutada, see saab lisaks muidugi kasutada juba valmistooteid – GPS-i, mobiilset internetti ja Skype´i, surveandureid ja signalisatsioonisüsteeme nagu Lihtsas Tööotsas või häälesüntesaatorit ja mürgialaandurit ning masinaid nagu Hilises Lõikuses või anda mängijaile missioone midagi ohtlikku pildistada-filmida ning seda hiljem mängusiseselt teistele esitada.


Foto: Iti-Liis Orro

Inimene on ju laisk ning õppimiseks ja uue vastuvõtmiseks tuleb teda nii mõnigi kord piitsaga taga ajada. Tulevikuteemalised rollimängud on aga suurepäraseks präänikuks piitsa sekka. Mitte ainult lõbusad ja huvitavad, vaid ka arendavad nii noortele kui vanadele. Siinkohal tahangi avaldada tunnustust neile mängujuhtidele, kes tahavad ja viitsivad sellega tegeleda. Kutsun neid ka üles viima oma maailmadesse sisse reegleid ja olukordi, kus rohkem julgustatakse mängijaid juba enne mängu kodus samuti tehnovidinate loomisega vaeva nägema ja nende mängusisese kasutuselevõtuga üritusi rikastama. Organiseerimismeeskonna võimekusel ettevalmistusi teha on omad piirid, kuid neid piire saab laiendada, kui kaasata eelettevalmistamisse ka mängijad. Fantaasia-LARPid, mille traditsioon on Eestis olnud seni tugevaim, on sellega tihti edukalt hakkama saanud, ei tasu seda kogemust ja ressurssi jätta kasutamata ka teadusliku fantastika, küberpungi ja postapokalüptilistel mängudel. Poleks ju paha, kui rollimängijatest tehnikahuvilised tuleksid kokku ja ehitaksid saabuvateks üritusteks ägedaid, töötavaid butafooriaelemente, nii nagu fantaasiamängudel valmistatakse kambaga rõngassärke-mõõku-kilpe-riideid või õpitakse tantse.

Kes soovivad "Reaktori" tööshoidmisele kaasa aidata, siis ootame kõigilt huvilistelt kaastöid juttude, artiklite, uudisvihjete jne näol. Meie aadress küberavarustes on: toimetus@ulmeajakiri.ee
Oktoober 2017 (20)
September 2017 (15)
August 2017 (19)
Juuli 2017 (21)
Juuni 2017 (19)
Mai 2017 (23)
Aprill 2017 (19)
Märts 2017 (18)
Veebruar 2017 (19)
Jaanuar 2017 (18)
Detsember 2016 (16)
November 2016 (18)
Oktoober 2016 (17)
September 2016 (20)
August 2016 (20)
Juuli 2016 (18)
Juuni 2016 (19)
Mai 2016 (19)
Aprill 2016 (17)
Märts 2016 (17)
Veebruar 2016 (20)
Jaanuar 2016 (21)
Detsember 2015 (21)
November 2015 (23)
Oktoober 2015 (17)
September 2015 (20)
August 2015 (15)
Juuli 2015 (22)
Juuni 2015 (21)
Mai 2015 (16)
Aprill 2015 (17)
Märts 2015 (18)
Veebruar 2015 (16)
Jaanuar 2015 (13)
Detsember 2014 (19)
November 2014 (16)
Oktoober 2014 (15)
September 2014 (17)
August 2014 (11)
Juuli 2014 (17)
Juuni 2014 (18)
Mai 2014 (18)
Aprill 2014 (14)
Märts 2014 (14)
Veebruar 2014 (15)
Jaanuar 2014 (13)
Detsember 2013 (16)
November 2013 (14)
Oktoober 2013 (15)
Peatoimetaja oktoobriveerg 2013
Tehnovidinatest rollimängudes
Intervjuu: Aweron ja Paganarh
Millest fantaseerib „50-ne halli“ põlvkond
Kui sahtel saab täis
Raamatuarvustus: Doctor Sleep
Riiklik romaanikirjutamiskuu ehk NaNoWriMo
Mõttevälgatus: Ellujäämisõuduse rutiinsus ja „Routine“
Amnesia - hea, halb ja huvitav
Robert Kurvitz „Õudne ja püha lõhn“
Oktoobri pildimäng
Oktoobri ulmkonnakroonika 2013
Kirjastuste uudised 10/2013
Lauamäng: Lõputu luupainaja
Jutt: Haualkäik
September 2013 (14)
August 2013 (16)
Juuli 2013 (17)
Juuni 2013 (16)
Mai 2013 (17)
Aprill 2013 (17)
Märts 2013 (16)
Veebruar 2013 (20)
Jaanuar 2013 (18)
Detsember 2012 (14)
November 2012 (15)
Oktoober 2012 (20)
September 2012 (15)
August 2012 (17)
Juuli 2012 (17)
Juuni 2012 (16)
Mai 2012 (16)
Aprill 2012 (16)
Märts 2012 (16)
Veebruar 2012 (16)
Jaanuar 2012 (16)
Detsember 2011 (17)
November 2011 (14)
Oktoober 2011 (13)
 
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud. (0.0838)