Arvutimäng “The Witcher“ põhineb Poola ulmekirjaniku Andrzej Sapkowski loodud samanimelisel romaaniseerial. Võib isegi öelda, et mäng pajatab ühe raamatutes rääkimata jäänud loo. Mäng anti välja CD Projekt RED STUDIO poolt 2007 aastal. Esimene osa sai käesoleva aasta Mais ka järje Witcher 2: Assassins of Kings. Räägin siinkohal aga vaid esimesest osast.

Enne mängu välja tulekut ei osanud ma midagi oodata või loota. Nüüd, peale pikaajalist mängimist ei oska talle väärilist konkurenti leida.
Alguse tutvustav video räägib raamatu „ Viimane soov“ ühest peatükist. Mängu aeg paigutub viis aastat pärast suurt sõda, kus Geralt Riiviast on unustanud oma mineviku ja proovib eluga edasi minna, võttes vastu töid, mida tavalised inimesed ei tee. Saab oma tasu ja kaob.
Sündmustikku sukeldudes selgub, et oled tegelasena kaotanud mälu ja naasnud kodukohta. Pärast mitmeid ebameeldivaid sündmusi hakkab mängu maailm oma ilu ja võlu välja tooma. Viis, kuidas on esile toodud detailid, suhtumine ja õhkkonna loomine, on suurepärane.

Minu jaoks oli uus võitlussüsteem - ehk sa mitte ei olnud tegelase kehas ega vaadanud tema selja tagant, vaid vaade oli üle õla. See sobis minu arust mängu suurepäraselt. Teine, mis tähelepanu vääris oli mõttepausid, mida sai lahingu keskel teha. Kolmandaks meeldis, et suudeti hoida võitlusstiile kolme piiril. Massi vastu, tugevate vastu ja kiirete vastu. Igaühe jaoks oma stiil. Paljusid ehk häirib, et võitlus käib põhimõtteliselt ainult hiire klõpsimise peale - kui oled vastasele andnud hoobi, siis pead ootama täpselt õiget hetke, et rünnakut jätkata. See muutus vahepeal üsna tüütuks, ent kõige muu hea kõrval harjus ära. Veel meeldis kuidas maagia kasutamine mängu toodi. See lisas mängijale valiku, millele ta soovib rohkem keskenduda, kas arendab maagiat või mõõga käsitlemist.

Mis mind mängus tõsiselt häirima hakkas, oli hüppamise puudujääk. Isegi kõige väiksemast takistusest pidi ringiga mööda minema - see väsitas ja venitas mängu. Teine asi mis tüütas, oli ringijooksmine kaartide vahel. Mängus oli ainult ühes kohas võimalik kasutada teleportatsiooni, mis tegi selles piirkonnas liikumise lihtsamaks, aga terves mängus pidi mängija tühjadel väljadel tihti edasi-tagasi jooksma. Kolmas mis häiris oli valikuvõimalused ja -vabadus. Mängus peab tegelane valima, kelle poolt ta otsustab võidelda. Mängu siseselt on see mõte hea, aga üles oli ehitatud kehvapoolselt. Oleks valikuvõimalus suurem ja otsuste tagajärgedel suurem kaal, oleks mäng olnud hulga huvitavam.

Liites eelnevalt välja toodud miinused ja plussid leian, et kõik auhinnad mis mäng sai, on tal auga välja teenitud.
Kes soovivad "Reaktori" tööshoidmisele kaasa aidata, siis ootame kõigilt huvilistelt kaastöid juttude, artiklite, uudisvihjete jne näol. Meie aadress küberavarustes on: toimetus@ulmeajakiri.ee
Mai 2017 (23)
Aprill 2017 (19)
Märts 2017 (18)
Veebruar 2017 (19)
Jaanuar 2017 (18)
Detsember 2016 (16)
November 2016 (18)
Oktoober 2016 (17)
September 2016 (20)
August 2016 (20)
Juuli 2016 (18)
Juuni 2016 (19)
Mai 2016 (19)
Aprill 2016 (17)
Märts 2016 (17)
Veebruar 2016 (20)
Jaanuar 2016 (21)
Detsember 2015 (21)
November 2015 (23)
Oktoober 2015 (17)
September 2015 (20)
August 2015 (15)
Juuli 2015 (22)
Juuni 2015 (21)
Mai 2015 (16)
Aprill 2015 (17)
Märts 2015 (18)
Veebruar 2015 (16)
Jaanuar 2015 (13)
Detsember 2014 (19)
November 2014 (16)
Oktoober 2014 (15)
September 2014 (17)
August 2014 (11)
Juuli 2014 (17)
Juuni 2014 (18)
Mai 2014 (18)
Aprill 2014 (14)
Märts 2014 (14)
Veebruar 2014 (15)
Jaanuar 2014 (13)
Detsember 2013 (16)
November 2013 (14)
Oktoober 2013 (15)
September 2013 (14)
August 2013 (16)
Juuli 2013 (17)
Juuni 2013 (16)
Mai 2013 (17)
Aprill 2013 (17)
Märts 2013 (16)
Veebruar 2013 (20)
Jaanuar 2013 (18)
Detsember 2012 (14)
November 2012 (15)
Oktoober 2012 (20)
September 2012 (15)
August 2012 (17)
Juuli 2012 (17)
Juuni 2012 (16)
Mai 2012 (16)
Aprill 2012 (16)
Märts 2012 (16)
Veebruar 2012 (16)
Jaanuar 2012 (16)
Detsember 2011 (17)
Peatoimetaja detsembriveerg
Raamatuarvustus: Teismelised mitteninjakilpkonnad
Raamatuarvustus: Sorts? Tuuslar? Võlur? Nõidur!
Intervjuu: Andrzej Sapkowski
Nõiduri teemalised ekraniseeringud
Nõiduri kaardimäng: Papist poiss Geralt
Arvutimäng: The Witcher
Orjapäevik: Kuu ajaga romaan: edu ja ebaedulugu
Larbimuljed: Wasara valgus
Detsembri ulmkonnakroonika
Detsembrikuu kirjastuste uudised
Jutt: Läbimurre
Jutt: Palat
Jutt: Viimane
Jutt: Kahe maailma vahel
Jutt: Suudle mind!
Jutt: Kindlus taevas
November 2011 (14)
Oktoober 2011 (13)
 
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud. (0.0085)