378796 10150425648539700 698149699 8429798 641720594 n

Seekordses numbris lükkame pikemad uraanivardad katlasse ja pakume teile laiendatud arvustuse Andrzej Sapkowski Geralti saagale. Sest nüüd viimaks ilmub üle maailma laineid löönud Poola fantaasiakangelane ka Eesti keeles raamatukaante vahel ja toimetus tahtis proovida vahelduseks kätt välismaiste autorite loomingu arvustamise kallal. Sapkowski tõlkimine olnud nii ammu jutuks, et selle teokssaamine on fännidele, kelle hulka ka meie toimetuses nii mitmedki kuuluvad, kauaoodatud sündmuseks. Kuna Nõidur on raamatukaante vahelt väljunud ka muud elu elama, siis võtame laiemalt ette ja püüame käesolevas numbris lisaks raamatuarvustusele katta ülevaatega ka Geraltiga seonduvad muud projektid.

Kuid lugejad ei pea pelgama, et me Eesti autorid ära unustame. Ajakirja peamine eesmärk on siiski Eesti ulme lugejateni toomine ning seepärast püüame igas numbris tuua teieni ka kodumaiseid autoreid ja nende loomingut. Seekord Heidi Raba "Lili Remma ja gongapuuhaldjas". Intervjuud autoriga ei ole, sest kaks intervjuud numbris läheks paljuks ja jutud räägivad, et kirjaneitsil ilmub järgmisel aastal Lili Remma triloogia teine osa. Kui see teoks saab püüame ka autoriga jutule saada.

Reaktoril on seekord ka aastalõpulisa. Reaktori kalender. Selles on ära märgitud Eesti ulme olulisemad ja ette ennustatavad sündmused. Ja et me ei jääks lugejamenus Maalehele alla, siis astroloogiahuvilistele on siin Mandi horoskoop. Järgmise aasta lõpus vaatame, mis ennustustest täitunud on :) Head lugemist ja kena aasta lõppu.

Mandi horoskoop

Järgmisel aastal on oodata mitmete Eesti ulmeajakirjade ilmumise jätku. Kõige tihedamalt toimub see 27-date kuupäevade lähikonnas.

Iga kuu teisel reedel võib oodata Tartus ja kolmandal reedel Tallinnas suuremaid ulmehuviliste kogunemisi. Nende haripunkt peaks olema umbes juulikuu lõpupoole Lõuna-Eesti kandis.

Tõenäoliselt antakse juulikuus välja mitmes eri kategoorias ulmeauhind Stalker. Arvatavasti saab vähemalt ühe Stalkeritest Indrek Hargla.

Jätkuvalt ilmub Eesti autorite ulmeraamatuid ja lühijutte.

Novembrikuus on oodata uute ulmeromaanide kirjutamise suuremat lainet.

Detsembrikuu viimaste päevadega lõppeb ära 2012 aasta ja umbes samale ajale võib prognoosida 2013 aasta alguse.

Kaanepildi autor Agur Tänav

© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0536)