Kirjastus Fantaasia


HÕJ-kaas

«Hirmu ja õuduse jutud»
õudusjuttude kogumik
koostaja Raul Sulbi

«Hirmu ja õuduse jutud» pakub valiku tondijutte ja teisi ebamaiseid lugusid üleloomuliku kirjanduse kuldajast ehk siis perioodist 1840-1940, lisaks ka uuemaid tekste tänapäeva õuduskirjanduse meistritelt.

Kogumikus leidub inuiitide müstilises kohas "Hingede saarel" toimunud verine seikluslugu, loos "Minevik" kasutavad tegelased parimat eksortsismimeetodit, mis üldse võimalik, kui seda rakendada osatakse, H. P. Lovecraft esineb tuntud headuses, Robert W Chambers võtab õudseid olukordi pisut sarkastilisel ja omamoodi vaimukal moel, Mary E. Wilkins Freeman kruvib meisterlikult pinget teismelise tüdruku kadumisloos. Kogumiku autorite hulgas on peale nimetatute veel Robert E. Howard, Nathaniel Hawthorne, Edith Wharton, Thomas Ligotti, William Hope Hodgson, A. Merritt jt.

Seeria peamiseks eesmärgiks on taasluua 19. sajandi lõpu ja 20. sajandi alguse üleloomuliku õuduse tunnetust, atmosfääri ja laadi, mis peakski eesti lugeja jaoks seostuma Johannes Aaviku juurutatud terminiga «hirmu ja õuduse jutud». Selles pealkirjas peituv annus arhailisust ja vanaaegsust pole sugugi juhuslik.
Õuduskirjandus ei pea iga hinna eest ja alati lugejas jubedusvärinaid tekitama, üleloomuliku teksti eesmärk võib vabalt olla täidetud, kui see lugejas mingi kummalise, teistsuguse, ebamaise või võõra ja rahutukstegeva tunde esile kutsub.

Kirjastus Varrak


hull laev 2

HULL LAEV. Eluslaevnike triloogia II raamat. 2. osa
Robin Hobb
Inglise keelest tõlkinud Sash Uusjärv
428 lk, kõva köide

Vivacia on piraatide käes ning Kennit peab plaani, kuidas laeva veelgi põhjalikumalt endaga siduda. Wintrow heitleb ikka veel kahtluste ja kõhklustega ning ei oska kujutleda, mis teda oodata võib. Althea, Brashen ja Amber suunduvad Paragoni pardal Vivaciat vabastama, teadmata, kas Vivacia üldse vabastamist ootab. Bingtowni kaubaisandaid ootavad ees muutused ning Malta side Reyniga tugevneb. Meres hoiavad mälestuste raasukestest kinni maod ja otsivad seda, kes mäletab. Vihmaorus aga püüab vangistatud lohe oma elu päästa ja vabadusse pürgida. Kõigi jaoks on lahendused veel kauged ja nendeni jõudmine nõuab vaeva ja ennastsalgavust.

Kirjastus Ersen


perdido tänavad

Perdido tänava jaam. Esimene osa
China Miéville

New Crobuzoni metropol laiub maailma keskel. Selle kõleduses olevate korstende all pesitsevad inimesed, mutandid ja müstilised rassid, ebaloomuliku heitveega rikastatud jõgi voolab loiult ning tehased ja valukojad kajavad öös. Juba enam kui tuhat aastat on siinsete tööliste, kunstnike, spioonide, sõdurite, maagide, narkomaanide ja hoorade üle valitsenud parlament ja selle jõhkrad miilitsad.

Nüüd aga on siia saabunud üks võõras, kelle tasku on kulda täis, ning tal on võimatu soov. Juhuslikult ja kogemata vallandab see midagi sõnulseletamatut.

Samal ajal kui linn on vangistatud võõra päritoluga terrori küüsi, sõltub miljonite elanike saatus seadusesilmade ja kuritegeliku bossi eest jooksus olevatest mässajatest ja väljatõugatutest. Öine linnamaastik muutub jahimaaks. Ebahariliku arhitektuuri varjudes leiavad aset lahingud. Ning arveteklaarimine toimub linna südames, Perdido tänava jaama hiiglaslike ja kaootiliste võlvide all.

Ajakirjade Kirjastus


suudlevad-vampiirid

Suudlevad vampiirid
Autor: Indrek Hargla

“Suudlevad vampiirid” on Indrek Hargla klassikalise jutukogu kordustrükk, mille tekstid on võitnud kolm Eesti ulmeauhinda ja Tuglase novellipreemia. Selles leiduvad lood ulatuvad vampiiridest tõsiteadusliku ulmeni, Tallinna iidsetest saladustest Lõuna-Eesti laante müstikani, viikingiküladest Guajaana vihmametsadesse – Indrek Hargla loomingus sulanduvad tihti uskumatutena näivad seosed, müüdid, ajalugu, teadus, minevik ja tulevik. Ulmeasjatundja Jüri Kallase sõnutsi võib seda raamatut pidada Indrek Hargla esinduskogumikuks. Ja taaskord võib lugeja veenduda, et Harglat peetakse õigusega Eesti parimaks ja menukaimaks ulme- ja kriminaalkirjanikuks.

Teine, parandatud trükk
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0587)