20150904 190521Helsingi aurupunk baarist kuulsin ma juba kevadel, kui see märtsi algul uksed avas, kuid võimaluste puudumisel sain seda kohta oma ihusilmaga kaeda alles septembri algul, kui enne Traconi Helsingi peal kolama juhtusin. Väljastpoolt ei paistagi ta midagi eriti erilist – mõned lauad, toolid ning ainukeseks viiteks aurupungile on põnev ratastool ukse kõrval.


20150904 195424 Night
20150904 194155 Night

Sisse minnes aga avaneb külastajale mõnusalt stiilne vaade: baarilett on kujundatud õhulaeva stiilis, kõikjal leidub vase ning messingiga kaetud aparaate ning masinad, akende kohale on tõmmatud eriti lahedad mootorrattad ning nurgas kõrgub tuleviku ennustamise putka. Kõikvõimalikke dekoratsioone on nii palju, et nende üleslugemine läheks raskeks. Ning ega nende otstarvetki kerge pole ära aimata. Eriti meeldis mulle vana vinge kappkell, mille alumine osa hoidis tööstuslikus koguses Hendrik’s ginipudeleid. Baari töötajadki olid omaette vaatepilt, kandes sobilikku töövormi ning mõjudes antud atmosfääris väga tõetruult.

Clipboard01

Loomulikult on ka hinnad Soome omad, mis tähendab, et 0,33 l Belgia Hoegarden, mille meil saab Maximast 1,69 € + pant, maksab seal 7 €. Minu esimeseks mõtteks oli allahindluste tegemine vastava riietustega tegelastele. Seda sai pakutud ka neiule, kes seal ringi askeldas, ning selgus, et sarnane süsteem on juba töös. Nimelt annab ta isiklikult allahindluskuponge inimestele, kelle riietus seda väärib. Seega monoklid ette, kõvakübarad pähe ja baari.

20150904 195057 Night
20150904 195334 Night
20150904 194229 Night

Külastades aga tasub varakult kohal olla. Nimelt hakatakse pärast kuut õhtul küsima sissepääsu eest kolm eurot. Olin peaaegu ümber pööramas, kui peas tärkas mõte ning ma tutvustasin end eesti reporterina, kes tahaks mõned pildid teha ning baarist endast artikli kirjutada. Ma ei tea, kas turvamees mind uskuma jäi, kuid sisse ma sain. Proovige, ehk veab teilgi.

Baari koduleht ei jää asutusele endale stiililt alla.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.1868)