Võimaluses mängida kurja tegelast pole rollimängudes midagi erilist. Suhtu kaaskodanike eludesse ja varasse ebapiisava austusega; vaata oma kaaslastele ülalt alla; tulista enne kui mõtled – peagi tiksuvadki sulle dark side punktid ning võib-olla tekivad su näole isegi punakalt hõõguvad sooned nagu komandör Shepardil. Ehkki hing pärast natuke kripeldab, on keelatu tegemine siiski piisavalt põnev, ning süümepiinu leevendab see, et maailm sai lõpuks siiski – või ehk lausa tänu sellele – päästetud. Lõpp hea, kõik hea. Tyranny’s midagi säärast ei ole; “head” tegelast siin mängida ei saa. Sa oled kõige jäledamat, ebapuhtamat sorti kuri – bürokraat.



Tyranny on rollimängumeistrite Obsidian Entertainment’i uusim üllitis. Tegu on isomeetrilises vaates vanakooli rollikaga, nagu oli ka nende möödunud-aastane hitt PIllars of Eternity, mis kasutab sama mootorit. Viimasesse olen ma mitu korda üritanud sisse elada, ent pole seni suutnud; Tyranny aga haaras mind lennult. Viimastel aastatel on tekkinud sääraste mängude omalaadne renessanss ning käesolev on samamoodi suunatud eelkõige nostalgilisele publikule, kel meeles Baldur’s Gate ja Fallout ja muu säärane. Minust läks see žanr omal ajal mööda, ent Tyranny annab mulle lootust, et ehk saab selles osas minust veel asja.



Raudse käega ülemvalitseja Kyros on vallutanud kogu kontinendi. Kaua tema rahu aga ei kesta, kuna viimasena alistatud maadel puhkeb ülestõus. Mässu mahasurumine venib kahe väejuhi omavahelise kemplemise tõttu, ning sind – fatebinderit ehk kohtumõistjat – saadetakse olukorda lahendama. Sinu valikutest selle käigus ja hiljem sõltub kogu piirkonna saatus, ning aeg-ajalt tulevad sind kummitama ka sinu teod vallutussõja käigus (need saab enne mängu algust ära määrata). “Kõigil su tegudel on tagajärjed” on lõbuvara reklaamimise vallas ammu klišeeks saanud, aga Tyranny puhul peab see tõesti paika – pealtnäha tühine vastus tühisele NPC’le võib väga palju muuta. Tyranny on sobilik lugemisharjumusega inimestele, kuna teksti on siin julgelt väiksema raamatu jagu. Ilmselt on võimalik end ka dialoogidest lihtsalt läbi klõpsida ja taustainfo vastu mitte huvi tunda, aga niimoodi on toimuvast suhteliselt raske aru saada ning pealegi on tegu hästi kirjutatud mänguga, kus kaasamõtlemine on pool rõõmust ning mida on kahju poolikult kogeda.



Neil aegadel, kui sa parasjagu suvalise laagrivalvuri šeikspiirilikku monoloogi ei loe, tegeled sa võib-olla võitlemisega, mis käib reaalajas ja on tühikuga peatatav. Tyranny rõhuasetust ja vähemastaapseid lahinguid arvestades on see aga kaugelt liiga kompleksseks ja taktikaliseks tehtud. Tegelasi on võimalik skill tree ning (päris ägeda) loitsude loomise süsteemi abil peenhäälestada, ent kahjuks on mäng liiga lühike, et sellest täit rõõmu tunda. Erinevaid oskusi ja omadusi on lõpuks kole palju: iga fraktsioon ning iga kaaslane, kellega sa piisavalt hästi läbi saad, annab sulle vähemalt ühe nupukese juurde, mida lahingu ajal menüüst välja otsida ja vajutada, ning millel on otse loomulikult numbripornost kubisev tooltip. Erinevaid vastasetüüpe, kelle peale Kyrose viha välja valada, on samas vähe. Kokkuvõtvalt ei taha ma öelda, et võitlussüsteem halb oleks, vaid seda, et see sobiks palju ambitsioonikamale mängule. Pluss on ka see, et väga suurt osa lahingutest on võimalik ülalmainitud dialoogide abiga vältida, kui NPC’dele õigeid vastuseid anda – tasub vaid mõelda, mida sa ütled.



Tyranny replay value on kõrge – näha erinevate valikute tagajärgi ning kuulda erinevate kaaslaste kommentaare sinu tegemistele on vägagi paeluv. Teistkordse läbimisega kavatsen mina veidi siiski oodata – on näha, et mäng on lõpetatud kiirustades: bugidega probleeme pole, aga lugu on lühike ja lõpeb kahtlaselt äkiliselt ära ning veel üht-teist (kaootiliselt sisse loetud dialoogid; praktiliselt kasutamata Ediktide mehaanika jne.) viitab sellele, et tegijatel oli plaanis palju enamat. Usun, et järgmine patch või DLC lisab mängule palju sellest, mida kukkuv tähtaeg ei võimaldanud. Vähemalt oli Obsidianil oidu teha see, mida nad jõudsid, tõesti korralikult. Tulemuseks on hea rollikas, mis peaks meeldima neile, keda kergekaaluline meelelahutus ei rahulda. Ja võib-olla võtan ma nüüd selle va Pillars of Eternity uuesti ette.



7/10
Kes soovivad "Reaktori" tööshoidmisele kaasa aidata, siis ootame kõigilt huvilistelt kaastöid juttude, artiklite, uudisvihjete jne näol. Meie aadress küberavarustes on: toimetus@ulmeajakiri.ee
Detsember 2017 (18)
November 2017 (23)
Oktoober 2017 (20)
September 2017 (15)
August 2017 (19)
Juuli 2017 (21)
Juuni 2017 (19)
Mai 2017 (23)
Aprill 2017 (19)
Märts 2017 (18)
Veebruar 2017 (19)
Jaanuar 2017 (18)
Detsember 2016 (16)
November 2016 (18)
Peatoimetaja: 11/16
Tõusud ja mõõnad eesti ulmes
Ideaalne ulmeajakiri
Paberajakirjade hääbumisest ehk „lugeja võidab!“
Palju õnne, Jamie Lee Curtis
Raamatuarvustus: Mairi Laurik „Mina olen Surm“
Mänguarvustus: Tyranny
Raamatuarvustus: Me armastame maad
Filmiarvustus: Dr Strange
Raamatuarvustus: Ulmejutt vähenõudlikule teismelisele tüdrukule
Raamatuarvustus: Väljajuuritud, et ümber istutada
Filmiarvustus: Fantastilised elukad ja kust neid leida
Kurioosum 11/16
Uudiskirjandus 11/16
Ulmkonnakroonika 11/16
Tõlkejutt: Kohaliku tähtsusega tee
Kolmas lõik romaanist Fata(l) Morgana
Jutt: Vesi
Oktoober 2016 (17)
September 2016 (20)
August 2016 (20)
Juuli 2016 (18)
Juuni 2016 (19)
Mai 2016 (19)
Aprill 2016 (17)
Märts 2016 (17)
Veebruar 2016 (20)
Jaanuar 2016 (21)
Detsember 2015 (21)
November 2015 (23)
Oktoober 2015 (17)
September 2015 (20)
August 2015 (15)
Juuli 2015 (22)
Juuni 2015 (21)
Mai 2015 (16)
Aprill 2015 (17)
Märts 2015 (18)
Veebruar 2015 (16)
Jaanuar 2015 (13)
Detsember 2014 (19)
November 2014 (16)
Oktoober 2014 (15)
September 2014 (17)
August 2014 (11)
Juuli 2014 (17)
Juuni 2014 (18)
Mai 2014 (18)
Aprill 2014 (14)
Märts 2014 (14)
Veebruar 2014 (15)
Jaanuar 2014 (13)
Detsember 2013 (16)
November 2013 (14)
Oktoober 2013 (15)
September 2013 (14)
August 2013 (16)
Juuli 2013 (17)
Juuni 2013 (16)
Mai 2013 (17)
Aprill 2013 (17)
Märts 2013 (16)
Veebruar 2013 (20)
Jaanuar 2013 (18)
Detsember 2012 (14)
November 2012 (15)
Oktoober 2012 (20)
September 2012 (15)
August 2012 (17)
Juuli 2012 (17)
Juuni 2012 (16)
Mai 2012 (16)
Aprill 2012 (16)
Märts 2012 (16)
Veebruar 2012 (16)
Jaanuar 2012 (16)
Detsember 2011 (17)
November 2011 (14)
Oktoober 2011 (13)
 
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud. (0.0216)