tracon webbanner
Kui sulle pakub huvi jaapani popkultuur ning eriti anime ja manga, mis on selle kultuuriruumi üks eripärasemaid osasid, siis Tampere kultuurikeskuses korraldatakse igal aastal üritus nimega Tracon. Soome ning selle lähiriikide entusiastidele on see tõeliseks oaasiks. Esimene Tracon peeti maha juba aastal 2005. Välja kasvas see kohalikust rollimängu- ja animefännide poolt korraldatud Mansecon. Prognoositi küll vaid 200 külastajat, kuid kohale jõudis üle tuhande inimese, oli tegemist ühe viitega, et sarnast üritust on vaja. Seetõttu korraldatakse seda senini, iga aastaga üha mastaapsemalt.


20150906 142728

Nagu öeldud, on festivali alustaladeks anime ning koomiksid, mis juba iseenesest on parajalt lai teema. Kohe konverentsihoonesse astudes pakutakse kõikvõimalikku meelelahutust: kostüümides inimesed, ettekanded, töötoad, mini-LARPid, rollimängud ning lauamängud on vaid valik võimalusi. Tohutult on ka animega seotud tegevusi arvutimängudest cosplay võistluseni. Kohalik turuplats kirendab kõikvõimalikest toodetest, maiustustest riieteni. Sisse astudes tervitab sind 2-3 lauatäit sarju ning nende kõikvõimalikke spin-offe. Loomulikult on peamiselt sortimendis antud popkultuuri (nii ida kui lääne) kõige populaarsemaid kaupu, kuid parim on asjaolu, et seal leidub ka mitmeid päris haruldasi asju. Kuigi coni teema keerleb suuresti anime ümber, ei jäta letipealne valik kedagi külmaks, pakkudes ka viiendal läbijalutamisel midagi uut ja huvitavat. Nagu suurtel festivalidel ikka, võib löögilepääs olla algul pisut raskendatud, kuna fanboy ja -girl mass ummistab mõne populaarsema letiesise või suisa vahekäigu. Näiteks (üllatus-üllatus) hentai-leti esine (kus müüdi nii koomiksivihikuid, plakateid, plagusid kui ka arvutimänge) oli minu meelest mõlemad päevad hommikust õhtuni rahvast pungil täis. Hinnad olid parajalt kõrged (koomiksivihiku eest küsiti 10-20 €), kuid see ei paistnud eriti kedagi häirivat.

20150905 112604
20150905 132735

Kuid turuplats on vaid üks osa tohutust keskusest. Lisaks auditooriumitele, kus toimuvad tähtsamad ettekanded ning klassiruumidele, milles peetakse töötubasid ning peetakse mini-LARPe, on end teisel korrusel üles seadnud kohalik käsitööeliit, pakkudes väga laia valikut kaupu ning püüdes sind kohaliku hobitegevusega tõmmata kaasa. Isegi aikido-kamp oli endale organiseerinud laua, mille taga pahaaimamatuid inimesi püüti meelitada spordi vastu huvi tundma. Leidus ka loosiratas, kus võis võita kõikvõimalikke auhindu. Kolmas korrus (kuhu esimest korda juhtusin alles pühapäeval) aga paistis silma just kunstilise külje poolest. Joonistused, koomiksid, postkaardid, postrid… Leidsin endale ka ühe põneva veebi-koomiksi, mis on joonistatud samas vaimus, kui minu lemmikanime. Kraami leidus kõigile ja palju…

IMG 6677
20150905 112904

Kõik eelmainitu võib rahakotile täiesti laastavalt mõjuda, kuid Tracon ei tühjenda ainult rahakotti, vaid pakub ka võimalust õppida, kuulata ning vaielda. Kõikvõimalike animesarjade kohta toimub ettekandeid, milles lahatakse üht või teist antud sarja aspektidest ning vaadatakse neid ühe, teise ja kolmanda nurga alt. Kokku leiab kahe päeva jooksul aset üle 100 ettekande, töötoa või vestlusringi. Enamus on küll soomekeelsed, kuid kes keelt ei tunne, võib end sel juhul koduselt tunda ingliskeelsetes ettekannetes, mida leidub kavas omajagu. Loomulikult toimuvad ka fännide kogunemised, kus olukord läheb väga kiirelt lustlikuks. Ja muidugi cosplay, millest ei saa sellisel üritusel ei üle ega ümber. Kõikvõimalikud anime-, filmi- ja sarjategelased, kes on tublisti vaeva näinud, et enda rolli usutavalt esitleda. Neile on korraldatud isegi eraldi võistlus, mis toimub suurel laval ning toob kohale sadu huvilisi, ning ka fotosessioon, mille lõpp-produkt oli väga muljetavaldav.

20150905 155906

Anime- ning mangafännidele pakub üritus vägagi palju, kuid päris kõrvale ei heideta ka teisi meelelahutusžanreid: avatud on ka saalid, kus saab rollimänge proovida või sõpradega mõne lauamängu taga aega surnuks lüüa. Valik laenutuses ei ole küll nii suur kui Ropeconil või mõnes Eesti lauamängulaagris, kuid keegi ei keela enda mängu kaasa võtta. Täheldasin ka paari tegelast, kes oma veel väljaandmata mängu promosid ning katsetatud sai neidki. Rollimängulaudade taga katsetati mitmeid erinevaid mängusüsteeme ning tore oli vaadata kostüümides mängureid.

20150905 135616
20150905 124505

Kuidas kirjeldada 10. Traconi? See on väärt külastamist. Huvilise külje pealt vaadates on see täpselt see, mida võiks oodata. Kui anime aga huvi ei paku, leidub sellegipoolest kaheks päevaks piisavalt tegevust-vaatamist.
IMG 6858 1
IMG 7110
20150905 115906


Kogu pildikollektsiooniga saab huvi korral tutvuda Reaktori Pica galeriis
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0809)