mantAgur Karukäpp ehk Maniakkide Tänav
Ulmekirjanduse sektsiooni juhatuse liige


Viimasel Kirjanike Liidu aastakoosoleku ajal kogunesid ulmekirjanikud vahepeal ka omaette tagakambrisse ja valisid Liidu ulmekirjanduse sektsioonile uue juhatuse. Selle eesmärk oli püüd elustada vahepeal üsnagi vaikelus olelenud sektsiooni. Puudutasin seda teemat ka Estconil vastavasisulises ettekandes ja nüüd tooksin teema ka Reaktori lugejaskonna ette.

Selleks, et sektsioon muutuks elujõuliseks, peab sektsioon endalt muidugi küsima, mille jaoks sektsioon on loodud, millised on eesmärgid, mida soovitakse oma tegevusega saavutada? Kõik see tuleb arutlusele järgmisel sektsiooni koosviibimisel, mis on loodetavasti varem, kui aasta pärast Kirjanike Liidu uuel üldkoosolekul.

Kunagi oli meil kuldaeg nr. üks, kui eesti ulmekirjandus pärast oma sündi viimaks roomama hakkas. Nüüd kirjutatakse rohkem ja avaldatakse rohkem, kuid see ei tähenda, et meil oleks uus kuldaeg. Vastupidi, nõudmised kohaliku ulmekirjanduse taseme suhtes on tõusnud, ei piisa enam pelgalt olemas olemisest. Tase peab tõusma, peab leidma paremaid teid jõudmaks lugejateni. Ulmehuvilised on ühendatud Eesti Ulmeühingusse, ulmekirjanduse sektsiooni eesmärk on ühendada eesti ulmekirjanikud. See on võimalus leida viise, kuidas oma kirjanduslikku tegevust arendada, kuidas ise areneda ja kuidas edasi viia oma armastatud žanrit.

Sektsioon on ühtlasi ka Kirjanike Liidu juures ulmekirjanike noortekogu. Kirjutamishuvilised, kes pole veel Kirjanike Liidu liikmed, saavad sektsiooni kaudu osa kirjanike elu kulissidetagusest, sest sektsiooni tööst osa võtmiseks ei pea olema Kirjanike Liidu liige. Sektsiooniga liitumiseks piisab ulmekirjutamise huvilisel saata mulle e-kiri, aadressile luupainajaster(ät)gmail.com

Eestis on piisavalt ulmehuvilisi kirjutajaid, et luua häid ulmeteoseid. Sektsiooni eesmärk oleks aidata püüda seda potentsiaali võimalikult palju realiseerida. Eesti ulmekirjanike ees on mägi, mille tipus on uus kuldaeg. See tipp on kõrgel ja on just paras aeg hakata sinna tipu poole ronima.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0658)