logo.thumbnailEstcon on Eesti ulmefännide iga-aastane kokkutulek, mis toimub reeglina juulikuu eelviimasel nädalavahetusel looduskaunis kohas. Erinevalt muu maailma conventionitest toimub Estcon välitingimustes ning sellest tulenevalt pole ettekanded sedavõrd akadeemilised, programm niivõrd tihe ja suurt rõhku pannakse ka kultuursele lõõgastusele. Estconil osalejatel on suurepärane võimalus kohtuda eesti ulmekirjanike, tõlkijate ja kirjastajatega.

udutalu

Reede, 13. juuli
16.00 Saabumine, registreerumine, majutamine, asjade paigutamine.
17.00 Lipu heiskamine. Estconi ametlik algus. Jällenägemisrõõm ja vaba suhtlus.
18.00 Külalise tund. Nebula nominent 2013 Sylvia Spruck Wrigley. Vestleb Sash Uusjärv.
20.00 Põlvkondade laevad. Mairi Laurik ja Raul Sulbi
22.30 Ulmedisko. Küberpunk. Veiko Belials
Sõna „disko“ tekitas paar aastat tagasi lõbusa segaduse, sest leidus inimesi, kes esmakordselt Estconil olles arvasid tõsimeeli, et tuleb tantsulka. Tegelikult on tegu nüüdseks juba traditsiooniliseks muutunud hilisõhtuse ettekandega, mis lõpetab avapäeva ja kus vaatluse all on muusika ja ulme seosed. Alguse sai traditsioon 2013. aastal, kui ma lõpetasin Strugatskite „Hääbuva linna“ tõlkimise ja tegin ettekande „Labrakas laulu ja tantsuga Strugatskite Linnas“. 2014. aastal oli teemaks „Ulmeraamatud Eesti bändide loomingus“ ning 2015. aastal „Ulmelise sisuga videod Eesti bändide loomingus“, 2016. aastal maailma metal-bändide animeeritud ulmelise sisuga videod, 2017. aastal aurupunk muusikas. Seekord võtame ette küberpungi.
Vaatame-kuulame teemat iseloomustavaid näiteid. Eelistan lugude valikus (sõltumata käsitletavast teemast) alati kas terviklikku teostust (lugu, mida videos jutustatakse), head visuaali või ootamatut-harjumatut vaatenurka. Igal kord võib valikus leida midagi, mis on naljakas, jabur või kurioosne.

Laupäev, 14. juuli
10.00 Hommikusöök
11.30 Autoritund. Kirjanike Liidu romaanivõistluse 2. koht ja kirjanduse aastaauhinna nominent Triinu Meres
13.00 Quo vadis, Kirjanike Liidu ulmesektsioon. Kirjanike liidu liige Maniakkide Tänav kommenteerib varjusurmast reanimeeritud sektsiooni edasisi plaane.
14.00 Lõunasöök
15.30 HÕFFi ja Eesti Ulmeühingu sõnavõistluse võitjate väljakuulutamine. Vasteid otsiti sõnadele splatter, slasher, gore, grindhouse, fantasy ja slipstream.
Stalker 2018. Kuulutatakse välja tulemused ning kohalolevaid võitjaid õnnitletakse pidulikult.
Ühispilt. Kohalolijad seatakse aparaadi ette ja tehakse ühispilt.
Kirjastuste plaanid: mida on kavas avaldada.
18.00 Mälumäng. Taivo Rist esitab küsimusi ja otsustab vastuste õigsuse üle.
Üks pikema traditsiooniga sündmusi Estconil, mida kõik ootavad. Klassikaline mälumäng, kus ajud sõlme väänatakse.
19.30 35 aastat hiljem.Järjed ja uusversioonid vs originaalid ulmefilminduses (kultusfilmid Blade Runner, Terminator, Star Wars, Ghost in Shell, Mad Max, Total Recall, Alien, Batman jne). Ra Ragnar Novod ja Henryk Johan Novod
21.00 Lugemistuba/LARP/Lauamängud
Programm hargneb paralleeluniversumitesse. Mant teeb LARPi, Sash ja Sylvia korraldavad ettelugemisi (ette võib lugeda näiteks valmis, aga trükis veel avaldamata jutte, aga ka katkendeid või algusi, mille alusel korraldada kuulajatega ajurünnakuid, mida selle looga edasi teha). Kes tahab, võib hoopis lauamänge mängida.

Pühapäev, 15. juuli
10.00 Hommikusöök
11.30 Reidar Andreson (PhD bioinformaatikas). Molekulaarbioloogia teadusulmes meil ja mujal.
13.00 Paneeldiskussioon: Millist teksti me tajume ulmena? Peeter Helme, J.J. Metsavana, Andri Riid. Modereerib Veiko Belials.
Vaidlusi selle üle, mis on ulme või kus on ulme piirid, võib vist pidada lõputult. Seekord võtaks vana habemega teema, aga veidi teise lähenemisnurga alt. Millist teksti lugeja ulmeks peab? Ja miks?
14.30 Lipu langetamine. Estconi ametlik lõpetamine.
Tasapisi kodu poole sättimine.

21. Estcon toimub Jõgevamaal Udu talus 13. kuni 15. juulil.
Registreerimisvorm - jaanipäevani kogu ürituse pääse vaid 20 €!
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0684)