Tutvustusest on meelega väga palju detaile välja jäetud, et oleks põnevam vaadata.

Minuvanused, ehk veidi nooremad ja vanemadki mäletavad ehk Cartoon Networki pealt näidatud Samurai Jack’i multikat, mis oli juba jooksmise ajal üsnagi populaarne, kuid selle suurimaks nõrkuseks peeti igasuguse lõpu puudumist. Genndy Tartakovsky ja ülejäänud meeskond ei tahtnud teha lahjat lõppu, aga uus animeeritud sari, Star Wars: Clone Wars ootas tegemist, seega jäeti lõpp meelega lahtiseks. Põhimõttel, et “kunagi tuleme selle juurde tagasi”. Enam kui kümme aastat elasid fännid kibedas pettumuses, et “eks nad lubavad, aga vaevalt kunagi selleni jõutakse”. 2017 märtsis aga lükati 5. hooaeg mürinal käima, ning veel pole kuulda olnud, et fännid pettunud oleks.

Lühike sisukokkuvõte esimesest neljast hooajast: Peategelaseks on noor samurai, keda kasvatatakse Aku, kõige vägevama ja kurjema deemoni alistamiseks erinevate koolkondade poolt - mungad, ninjad, rüütlid ja isegi piraadid, kõik vilksatavad korraks ekraanilt läbi. Vapper samurai saab kurjast deemonist peaaegu jagu, kuid too rebib lahti ajaportaali, ning samurai heidetakse kaugesse, segasesse tulevikku, kus kõik allub Aku hirmuvalitsusele, Maale on vahepeal jõudnud erinevaid tulnukaid, koerad on rääkima õppinud ning üldiselt on kõik üsna veider ja kole. Aastatuhandetega on deemon tugevamaks muutunud, ning samurail ei ole enam mingit võiduvõimalust. Nii hakkab anakronistlik samurai otsima portaali, mis viiks ta segasest ajastust tagasi tema enda aega.

Got to go back. Back to the past. Samurai Jack.

Samurai-Jack-Called-Jack-080715-615x346


“Kas sa nägid, kuidas Jack üle autode hüppas?”
“Aajee, Jack oli nagu siuh-viuh-vops-PÕMM, jee”
“Ilgelt vinge vana oled, Jack”


Ma pole kahjuks isegi kuigi kindel, kas ma olen esialgsest neljast hooajast iga osa, ehk isegi iga hooaega näinud. Küll aga on sisu ja meelestatus nendel üsna läbiv: Aku käsilased, robotid või mõned niisama tõprad on kellegi suhtes ülekohtused, ning Jack läheb neile abivajajatele appi. Knight Rider’i või Chuck Norrise stiilis platsi puhtakslöömist on vähe, üldjuhul aitab Jack abivajajatel oma ahelad heita, rammu koguda, ning ahistajatest vabaneda. Siinkohal on väga tähtsaks punktiks, et pea igas osas hakitakse tosinaid roboteid vanarauakuhjaks, kuid ükski orgaaniline olend ei saanud kunagi Jacki mõõga läbi viga. Täiesti lastesõbralik saade, kohati tõsisem kui keskmine Cartoon Network’i multikas, kuid tihti mõnusa huumoriga.

jackmingi


Kolmteist aastat hiljem

Kellegil kuskil tuli suurepärane idee: võtame Genndy Tartakovsky kinni ja peksame teda niikaua rahapakkidega, kuni ta lõpuks 5. hooaja ning Samurai Jack’i lõpu kirjutab. Tulemus on suurepärane.

samurai-jack-s5


Intro: 50 aastat on möödunud. Aga ma ei vanane. Aeg ei mõjuta mind enam. Aga kannatused jätkuvad. Aku haardes on minevik, olevik ja tulevik. Lootus on kustunud.

Kohe esimeses osas lajatatakse vaatajale tõsise süngusega näkku. Viisaka kõnepruugi ja lakutud välimusega samuraist on saanud vihane, habetunud ja karvakasvanud sõjard kelle röögatusuure ja möirgava mootorratta rehvidest tungivad välja jämedad ogad, millega robotid pikema jututa räbalateks rebida. Kadunud on elegantne samurai-mõõgakunst, 8-toruline käsikahur, plasmapüstol, odad, noad, kõik kõlbab. Meile näidatakse ka 50 aasta kannatuste pahupoolt - Jack on hakanud vaikselt hulluma, ning näeb üsna ebameeldivaid hallutsinatsioone, kuidas lapsed paluvad tal tagasi tulla, või kuidas ta isa ristilöödult põleb, ega mõista, miks poeg neid hüljanud on. Jack’i painab ka vaikselt lõhenev isiksus, kes manifesteerub tema noore, sileda ja väga vihase versioonina, ning üritab teda alla andma veenda.
Andsin mõttes tubli 9/10.

Samurai-Jack-post2


Teine episood. Algus on paljulubav. Ja siis läheb peale Ecstasy of Gold, et saata kõige lummavamat stseeni, mis oleks pärit sürreaalsest, kuid võrratust muusikavideost, mis toob meieni uskumatu ängi, meeleheite, väsimuse, ahastuse ja lootusetuse, ning tipneb ühe kõige ägedama animeeritud lahinguga, mida ma näinud olen. 11/10.

Kolmas episood. Kunstiline tase ületab mitmes stseenis inimlikult mõõdetava. Vaatajat tambitakse halastamatult nii sisuliste kui visuaalsete allegooriatega, Jack’i eelnevalt painanud skisofreeniline figment on palaviku tõttu värduseni moondunud, ning soovitab tal ennast ära tappa. 12/10, skaala on ammu katki.

tmg-article tall


Edasi võetakse veidi rahulikumalt, ning ma ei hakka ette spoilima. Küll võib aga öelda, et Jack’i elu ei lähe korrakski lihtsamaks, pigem vastupidi, pärast puuritäie laste tapmist viib kummitusratsanik Jack’i surnuaiale, kus ammusurnud samuraide hinged, ning skisofreenia käsivad tal seppuku teha.

maxresdefault


Lõpu poole võetakse tempot veidi maha, lastakse tegelastel veidi areneda, Jack käib spirituaalse juuksuri juures ja kõik läheb aina paremini. Mitte hästi, sest kõrvaltegelasi sureb kui kärbseid, kuid lõpulahing on vältimatu. Ma ei taha lõppu spoilida, sest hiilisin ise ettevaatlikult spoileritest nädalajagu kõrvale ja see tasus ära. Ütlen aga niipalju, et pinge lõigatakse ära lõputiitritega ja vaatajal pole muud teha, kui endale rusikas hammaste vahele suruda. Sa saad aru, et see on lõpp. Rohkem ei tule. Su mõistus ei ole võimeline seda vastu võtma.

Aastad ootamist on end kuhjaga ära tasunud. 5. hooaja loomisel ei ole millegi pealt kokku hoitud. Visuaalid ei ole mitte lihtsalt USA multika kohta head, vaid küündivad vabalt animakino tasemele. Heliriba väärib eraldi kuulamist. Kogu lugu on võrratult kokku kirjutatud, iga detail eelmisi täiustamas. Vaatamissoovitus täielikule võhikule esimesest hooajast esimesed kolm osa, ning huumori jaoks episood, kus Jack kohtub uskumatult klišeelis-ägeda šotlasega. See annab hea ettekujutuse esialgsest sarjast, ning tutvustab piisavalt maailma. Seejärel on valik vaataja käes: kas jätkata originaaliga või siirduda otse 5. hooaja juurde.

9,5 /10.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0658)