ants

Ulmestaar


Ants Jaanimägi on ulmehuvilistele ilmselt tuttav enda klassikaliste ulmeteoste illustratsioonide tõttu. Lisaks on ta joonistanud Reaktorile 2014 aasta juulikuu kaanepildi ja Spinradi jutule "Abistav käsi" illustratsiooni. Ise ütleb ta enda kohta, et: „Olen rohkem pildivaataja kui tekstilugeja, nii et loodan, et arvesse lähevad ka mangad/koomiksid.”

1. Mida praegu loed?
Hetkel on pooleli Junji Ito “The Enigma of Amigara Fault.”

2. Mis naelutab sind raamatu külge?
Veenvus. Ootused, mis autor loob ja üllatused, millega ta need pea peale keerab.

3. Ulme kolm lemmikut? Paari lausega neist lugejaile.
3.1 H.P. Lovecraft,  Lemmiklugu ehk “Rotid müüri taga”, aga väga meeldis ka “Ulmad nõiamajas". Vanameistri oskuslikult loodud “dark” õhustik on lihtsalt suurepärane.
3.2 Neil Gaiman, Sandman ja muu mis sinna juurde kuulub. Mitmekihilisus ja läbipõimitus. Üks meeldejäänumaid lugusid oli ehk “Preludes and Nocturnes” Sandmani ja Choronzoni duell ning “Seasons of Mist”, milles omakorda lemmikkohaks üks Remieli lause: "We will hurt you. And we are not sorry. But we do not do it to punish you. We do it to redeem you.”
3.3 Tsutomu Nihei, “Blame!” Maailm, mis tõsiselt rabas. 

Reaktori ja Fantaasia sünnipäev


k-maja

Sel aastal täitus kirjastus Fantaasial 15 ja ulmeajakirjal Reaktor 3 tegutsemisaastat. Sel puhul peame Tartu kirjanike majas 13. detsembril kell 15:00 mõned ettekanded, sööme kringlit ning joome karastavaid jooke.

Täpsemalt peab Jüri Kallas ettekande "Ulmegeto – vajadus või paratamatus". On's ulme eristumine vajalik või on see paratamatu. Toob see eristumine kahju või mitte... või on taoline eristumine hädavajalik. Ove ja Metsavana räägivad Reaktori olevikust ning tulevikuplaanidest, Eva Luts
kirjastus Fantaasiast ja lisaks toimub kirjastus Fantaasia raamatute müük (hinnad soodsad!).

Peale ametliku osa jätkub ulmeaastale punkti panek juba mitteametlikumas õhustikus, kas siis kirjanike maja all asuvas Arhiivis või ulmikute traditsioonilises Õlleministeeriumis.

Kokkuvõtteks võib öelda, et see sünnipäev on osake laiemast kirjanduspildist, mille keskmes on Eesti Ulmeühingust välja kasvanud ulmeüritused - Maniakkide Tänava korraldatud jutukirjutamise töötoad, nii nooremaid kui kogenumaid ulmeautoreid avaldav kogumik Täheaeg, Ulmeühingu ja kirjastuse Fantaasia korraldatud jutuvõistlused, ulmehuviliste välja antav auhind Stalker, ulmehuviliste igakuised kogunemised Tartus ja Tallinnas ning iga-aastane suur kokkutulek Estcon.
k-kaart

Algasid “Rehepapi” võtted


rehepapp

Laupäeval, 15. novembril algasid Tallinnas Andrus Kivirähki “Rehepapil” põhineva fantaasiafilmi võtted, mille lavastaja on Rainer Sarnet. Filmi tegevus toimub paganlikus Eesti külas novembrikuus. Seal liiguvad ringi libahundid, katk ja vaimud. Külainimeste peamiseks mureks on, kuidas elada üle külm ja pime talv. Varastatakse üksteise, Saksa mõisnike, vaimude, kuradi ja Kristuse tagant. Et elu sees hoida, antakse hing kratile, kes aitab rohkem varastada. Varastamine on muutunud ainsaks kinnisideeks ja külainimesed ise hingetuteks olenditeks, kes meenutavad üha rohkem kratte. Must-valge filmi peategelane on noor talutüdruk Liina, kes on õnnetult armunud külapoiss Hansu. Filmis segunevad must huumor, romantiline armastuslugu, õudus ja maagia.
“Rehepapi” võtted toimuvad kahes jaos, lisaks tänavu novembris aset leidvale lühemale võtteperioodile filmitakse suurem osa materjali üles 2015. aasta veebruaris ja märtsis üle Eesti - võttepaiku on nii Saaremaal, Karulas, Luke mõisapargis, Kolga ja Malla mõisas, kui Tallinnas ja Harjumaal.
Filmis osalevad ehedad Eesti inimesed läbisegi professionaalsete näitlejatega. “Rehepapis” mängivad keskseid tegelasi Arvo Kukumägi, Jörgen Liik, Rea Lest, Taavi Eelmaa, Katariina Unt, Meelis Rämmeld ja Jaan Tooming. Filmi stsenarist ja režissöör on Rainer Sarnet, produtsent Katrin Kissa, operaator Mait Mäekivi, kunstnikud Jaagup Roomet ja Matis Mäesalu, kostüümikunstnik Jaanus Vahtra, krattide kunstnik Jaanus Orgusaar ja grimmikunstnik Anu Konze.
Film valmib Eesti-Hollandi-Saksa-Poola koostöös, Eesti-poolseks tootjafirmaks on Homeless Bob Production. Filmi valmimist toetavad Eesti Filmi Instituut, Eesti Kultuurkapital ja MEDIA Slate Funding. “Rehepapi” arendamist on Hooandja keskkonna kaudu toetanud ka Eesti filmisõbrad.

Lisainfo:
rehepappfilm@gmail.com
facebook.com/rehepappfilm

Trexx manab Murumunale õnne



Viimasel Tartu ulmikute koosviibimisel Õlleministeeriumis saatis kohaletulnud rahvas Trexxi õhutusel tervisi Triinu Mersele. Ilmselt jõudis saadetis ka pärale sest üsna pea pärast seda tuli teade, et austatud kirjaneitsi saab haiglaravilt tagasi koju. Nagu teada katsus Meres jõudu elroni rongiga ja jäi viiki.

Tartu ulmikute teine reede


Mõned pildid ulmesõprade traditsioonilisest koosviibimisest Õlleministeeriumis.
DSC 0539
DSC 0540
DSC 0541
DSC 0542
DSC 0543
DSC 0546


Kuu arvustus


Miks valisin Rauxi arvustuse Amish Tripathi raamatule "The Immortals of Meluha" kuu arvustuseks?
Esiteks – see lõbustas mind enim kõikidest kuu arvustustest. Teiseks – see oli nii heas vormis kirjutatud hoiatus, et trükisest hoian edaspidi väga eemale.
Tegelikult ei julge ma seda isegi sirvida, raamatupoe müüjate tervise huvides. Kui tõepoolest ei osata kirjutada š- tähte nii nagu eesti tähestikus, millest me räägime? Kui keeleks valitakse, nagu Raux tabavalt ütles – "estonia keel" – siis tõesti... miks ma peaks seda lugema? Olen saarlane, aga ikkagi eestlane. Estonia ei ole paraku mu kodumaa. Ega estonia-keel emakeel.
Valikut oli üllatuslikult kerge teha. Esiteks ei olnud pikki ja põhjalikke arvustusi (lugesin kõiki, mis ületasid 1000 tähemärgi piiri va enda omi), teiseks ei leidnud ma enamikest arvustustest seda pisikest nüanssi, n-ö keel põses kirjutamislaadi. Kuigi Andri arvustus Taivo tekstile oli ka päris – äge. Niisiis pääses Andri napilt... kui Rauxi konkreetsest arvamust poleks, oleks kuu arvustajaks saanud tema.
Mis ma ikka seletan, lugege ise. Ja lustige.

Krafinna

Ulmekunst Hooandjas


stellar collision by kuldarleement-d6kvnyd

Eesti hinnatud digimaalija Kuldar Leement kogub oma esimese näituse tarvis raha, lubades anda toetajatele autogrammidega pilte. Tegu on väga andeka joonistajaga, kelle teoseid on tunnustanud ka väljamaal - alles hiljuti ilmus tema pildiga võrguajakirja Clarkesworld Magazine novembrinumber.

Näitusel oleks plaan näidata 20 autori „kõige paremat“ tööd – neist 17 oleks vähemalt 1 m kõige pikemast küljest ja ülejäänud 3 oleksid veelgi suuremad. Näitus oleks suunatud pigem noortele (kes on põhiline huvigrupp), kuigi see oleks muidugi avatud kõigile huvilistele.

Näituse nimi „Kuldarpunk“ on tuletatud ingliskeelsest sõnast cyberpunk mis lühidalt iseloomustab tulevikku, kus on väga kõrge tehnoloogiline tase, aga madal sotsiaalne tase.
1461067 1076184969064137 9109382958374311444 n
Kassipildid on alati ulmikute lemmikud olnud. Kindlasti ka küberkassid.


Soovitan kindlasti vaadata kõigil huvilistel Kuldari Hooandja lehele, kuna eesti ulmekunst on väärt toetamist.

Üheskoos kosmosesse


2014-11-29 16.07.24
2014-11-29 23.19.57
2014-11-29 15.41.50
2014-11-29 23.35.00
2014-11-29 23.32.37

Novembri viimasel nädalavahetusel võttis hulk ulmikuid kätte ning põrutas laeval Artemis kosmoseavarustesse. Rahvast oli kenasti ning päris pikalt saime täismeeskonnaga sektorit kaitsta ning vastaseid hävitada. Õhtu edenedes aga liitus mänguga veel seltskonda ning siis tuli juba hakata vahepeal ameteid vahetama. Kaptenitooli said kõik huvilised ära proovida ning lusti oli palju. Kui vähegi võimalik, siis püüame järgmine kord mehitada juba kaks laeva.

Tundub, et viimasel ajal on mäng palju huvilisi juurde leidnud, kuna vahete-vahel ikka kostub kõrvu, et jälle plaanitakse mõnda ühismängimist.

Orkide jutuvõistlus


Kuuõgija, Mäekollide üks kummardatavaid olevusi, kuid milline ta välja näeb?
Väikene loominguline konkurss - kõige põnevama loo Ran Throquatist ehk Kuuõgijast kirjutanud isik saab endale Ran Throquati esimese lipu ning tema kirjutatud lugu jääb Meie orkide Kuuõgija loomise looks.

Ajaliseks piiranguks jääb 21. detsember, mil Kuuõgija vägi on kõige vägevam!

Võistluse reeglid:
Loo pikkus peab jääma vahemikku 400...4000 sõna.
Jutt on esitatud eesti keeles.
Jutt on sisult seotud orkidega või Kuuõgijast.
Tegemist on originaalteosega, mida pole varem avaldatud
(ka mitte veebis) ega ole avaldamiseks esitatud ühelegi kirjastajale.
Plagiaat on keelatud.

Autoriõigustega kaitstud materjali kasutamisõiguse eest vastutab autor.

Võidufondis on hetkel sellised toredused:
1. Parimad lood lähevad Reaktorisse
2. Parim lugu saab sepistatud kiivri ning Kuuõgija originaalse lipu.
3. Parimatest lugudest valitakse välja parimad, kelle lood lisatakse Meie orkide müütidesse ning jäävad ametlikult legendideks.
4. Ove lemmikloo autor saab kaks lauamängu: Axis & Allies ning Axis & Allies: Battle of the Bulge.
pic42246


Võimalikud on ka üllatusauhinnad.

Žürii koosseis:
Ove Hillep
Metsa Vana
Vincent Arckharum aka Taruk
Artur Räpp
Kõik soovime jõudu kirjutamisel!
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.4663)