metsavana

Ulmestaar


J.J. Metsavana ei ole Reaktori lugejale võõras nimi. Tema sulest on Reaktoris ilmunud mitmeid jutte ning koostöös Maniakkide Tänava ja Jaagup Mahkraga on neil ilmunud ka kogumik "Saladuslik tsaar". Samuti olid tema lood, mida iseloomustab sujuv, kerge ning sarkasmist pakatav dialoog, esindatud ka esimeses "Tuumahiius". Võib ilmselt julgelt väita, et tema näol on tegemist kolmanda generatsiooni tõusva ulmekirjanikuga. Loomulikult ei saa mainimata jätta, et tema oli üks Reaktori asutajaliikmeid. Kes tahab aga sellest härrasest rohkem teada, võib ta leida tema loomulikust elukeskkonnast suvisel Estconil või siis ulmerahva kogunemistel Labürindis.

1. Mida praegu loed?
Hetkel on pooleli olevateks teosteks Stanislaw Lem "More Tales of Pirx the Pilot", Ira Lewin "Saatuslikud poisid" ning Robert E. Howard "Conan ja punane kants". Lõpetatud sai just vendade Strugatskite "Põrnikas sipelgapesas", mis sai üle loetud spetsiaalselt Veiko Belialsi koostatud vendade "Keskpäevamaa" teemalise kogumiku ootuses.

2. Mis naelutab sind raamatu külge?
Hea idee ja/või hea teostus. Kõige lemmikumad on muidugi teosed, kus mõlemad on autoril suurepäraselt õnnestunud aga ma pole pirtsakas. Loen ka teoseid, milles on vaid hea lobe seiklus ilma erilise särava mõtteta, või siis tekste, kus ideid nagu putru aga teostatus lonkab (viimase näiteks võiks tuua Strossi "Accelerando"). Erinevalt mitmetest teistest ulmikutest ma ei leia, et ideed oleksid odavad. Head terav-särav mõte on üks väärtuslik asi, mida kindlasti pangega kuskilt osta ei saa. Jämedalt üldistades võib ka öelda, et mind naelutab peaaegu iga raamatu külge, mis on korralik zanriulme, tavakirjandust ja hämarkirjandust ma üldiselt ei armasta. Kui muidugi pole mängus hea must huumor. See viimane on ka üks asi mida ma hindan väga kõrgelt ning hea musta huumori olemasolu korral saab mind naelutada isegi kõige hämaramast-hämarama armastusromaani lehekülgedesse.

3. Ulme kolm lemmikut? Paari lausega neist lugejaile.
Kunagi tundus, et on võimatu öelda ühte ulmekirjanduse lemmikut. Nüüd on isegi kolme nimetamine raske, sest häid autoreid on lihtsalt liiga palju. Aga proovime siis üldistada :) Esiteks Eesti autoritest Maniakkide Tänav, kelle lopsakas verine-humoorikas stiil rabas juba keskkoolis, kui peale tunde arvutiklassis Algernoni lugesin. Teiseks kindlasti Vennad Strugatskid enda keeruka ideedest ja mustast huumorist pulbitsevate teoste pärast ning kolmandaks Stanislaw Lem, kelle "Eeden" ja "Ijon Tichy kosmoserändude päevikud" tõukasid mind sügavamalt ulmest huvituma ning on kindlasti mõjutanud sügavalt ka mu oma loomingut. Lisaks tahaks teha veel sügava kummarduse Vladimir Sorokini, Ilja Ilfi ja Jevgeni Petrovi, Aleksei Tolstoi, Andrzej Sapkowski, Arto Paasilinna, H. P. Lovecrafti ja veel paljude-paljude teiste suunas. Ilma teieta poleks ma see, kes ma olen täna.

Indrek Hargla lahkus kirjanike liidust


Eesti üks tuntumaid ja loetumaid ulme- ja krimikirjanikke Indrek Hargla lahkus protestiks kirjanik Andrei Ivanovile kodakondsuse pealesurumise vastu Eesti Kirjanike Liidust.
“Astusin välja, sest olen nördinud liidu tegevuse üle. Sest selle juhtkond ajab liidu nimel Eesti aadetele mittevastavat ja Eestile vaenulist poliitikat,” ütleb Indrek Hargla.
“Mulle ei meeldi kuuluda liitu, mida juhivad sotsid, kes on hakanud tegelema Eesti kodanikkonna suurendamisega muulaste arvel.”
Hargla sõnul peab liit tegelema poliitikaga, aga lähtuma selles Eesti huvidest ja aitama kaasa rahvuskultuuri arengule.

Reaktori e-failide deidiotiseerimine


Tundub, et Reaktori epubides leiduvate "numbritega kastikeste" ehk Nonstandard (Windows only, so avoid them) character seti probleem on viimaks lahendatud. Suured tänud kõigepealt Dianale, kes seda viga meelde tuletas, Ragnarile, kes aitas seda viga täpsemalt lokaliseerida ja eriti muidugi Laas Toomile, kes viitas viimaks perli skriptile: demoroniser, mis Microsofti "smart"-jura mõistlikumaks teha oskas. Nüüdseks on kõik epubi ja mobi formaadis olevad Reaktori numbrid uuesti genereeritud ja lugemisvalmis.

Pilte Tartu ulmikute teisest reedest


Nagu ikka jagab Reaktor ka sel kuul mobiili-fotosid Tartu ulmefännide teise reede koosviibimisest.
2015-01-09 22.02.17
2015-01-09 22.02.38
2015-01-09 22.03.28
2015-01-09 23.47.38
2015-01-09 23.48.00

Elektriteatri halbade filmide õhtu


Tartus tegutsevas alternatiivkinos Elektriteater toimus esmakordselt halbade filmide õhtu, mille raames tuli näitamisele mõned eriti mahlased halva kinokunsti meistritööd nagu „Sharknado”, „Sharknado 2”, „Toxic avenger” ja „Poultrygeist: Night of the chicken dead”. Rahvast ei olnud küll ülemäära palju, aga saali tühjuse üle ka nuriseda ei saanud. Kohaletulnud publik võttis humoorikaid halva maitse piire igas mõttes ületavaid kinokunsti „teistmoodi” pärleid igal juhul vastu väga soojalt ning naeruga ja Elektriteatri üks eestvedajaid – Andres Kauts – lubas, et kindlasti ei jää antud õhtu viimaseks omasuguseks.
halvemad
plakatido
2015-01-10 23.47.15
2015-01-10 23.47.33
2015-01-10 23.47.39
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0699)