1377039 10151923331129049 817746692 n

Ulmestaar


Sellekuine ulmestaar Kristjan-Jaak Rätsep peaks olema igale Estconil või Tartu ulmeüritustel käinule tuttav inimene. Estconil käis ta seejuures esimest korda 2000 aastal ja pole peale seda ühtegi neist vahele jätnud. Reaktori lugejale on ta tuntud peamiselt aga oma tõlgete ning ühe Artur Räpiga kahasse kirjutatud jutu põhjal.

1. Mida praegu loed?
Praegu loen Poul Andersoni romaani "Hrolf Kraki's Saga". See on viikingiteemaline kangelasfantaasia, mis põhinevad erinevatel (vara)keskaegsetel skandinaavia ja anglosaksi tekstidel ning millel on tugevaid sarnasusi sama autori eesti lugejatelegi tuntud romaanidega "Murtud mõõk" ja "Jumalate sõda".

2. Mis naelutab sind raamatu külge?
Eelkõige tegevusmaailm, intriig ja ulmeline taust. Või siis see, kui kirjutatakse mingil huvipakkuval ja südamelähedasel teemal.

3. Ulme kolm lemmikut? Paari lausega neist lugejaile.
Oeh... neid autoreid tuleks juba nii palju, et mis siis veel raamatutest rääkida, võiksin siin õhtu otsa jutustama jääda. Teeks siis sellise nalja, et sf, fantasy ja altajalugu. Aurupunk meeldib ka väga aga küberpunk ja õudus meeldivad alažanritest kõige vähem. Alternatiivajalugu aga sellepärast, et ajalugu on mulle lapsepõlvest peale suurt huvi pakkunud ja praegu õpin seda ka Tartu Ülikoolis. Seega on ajalooteemaline ulme mulle lihtsalt südamelähedasem ja mõistetavam, kui näiteks astrofüüsika- või infotehnoloogia-teemaline.

Tartumaa raamatukogutöötajate aastalõpu seminar


12322559 912818415471248 8934112651642220834 o

Maniakkide Tänav, Eva Luts ja J.J. Metsavana käisid Melliste raamatukogus rääkimas ulmest, kirjastamisest, kirjutamistubadest, noorte auroite avaldamisvõimalustest, Reaktorist ja veel paljust muust. Pildi tegi Viive Vink.

Instructables SF voistlus


SF Contest logo
Whether you’re making something for a movie premiere, or working on a homemade gift for a friend, if it’s inspired by science fiction, we want to see how you made it.

Käsitöö- ning loomeportaal Instructables korraldas jaanuari keskpaigani 2016 toimuva Sci-Fi võistluse. Tegu on loominguvõistlusega, kuhu on oodatud kõiksugu tööd, mida saab seostada teadusliku ulmega (ehk siis õudus ja muinasulme sinna alla ei lähe). Osa võivad võtta kõik, kes on vähemalt 13 aastat vanad (täpsemaid tingimusi vaata võistluse reeglitest).

3Dprinter

Auhindadena jagatakse välja väike 3D printer, Star Wars’i-teemaline mobiiliga seadistatav droon ning palju muud nodi.

droid

Kuna paljud portaali kasutajad on Ameerikamaalt (ja seal on Tähevarred jube popid), siis võib eeldada, et hetkel on valikus tohutu hulk Star-Wars’i-teemalist nodi alustades kõiksugu versioonidega valgusmõõkadest ning lõpetades printsess Leia soengu seadmisega, kuid on ka muudel teemadel õpetusi: Leeloo soeng, fiiber-optiline make-up (mis näeb päris lahe välja), erinevat Fallout’i kraami... Hetkel on end võistlustulle heitnud 48 meisterdajat. Loodame, et näeme ka mõnda eestlasest võistlejat.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0733)