INDREK HARGLA: E-RAAMATUD ON JAMA!

20.-30. oktoobril toimusid Eestis raamatukogupäevad. Selle raames on korraldati üle Eesti mitmesuguseid üritusi. Reaktor toob teieni Indrek Hargla esinemise videoülesvõtte Tallinna Keskraamatukogus, kus tuntud ulme- ja krimikirjanik ütleb välja nii mõnegi huvitava mõtte.
Vaata videot siit:tln.lib.ee/~jagatud/videod/raamatukogupaevad2011/Indrek_Hargla.html

ROBOTEX

Robotex on 2001 aastast toimuv rahvusvaheline robootikavõistlus mida korraldab Tallinna Tehnikaülikool koostöös Tartu Ülikooli ja Eesti Infotehnoloogia Kolledžiga. Robotex 2011 toimub 26. ja 27. novembril Tallinna Tehnikaülikooli Spordihoones.

Seekord võistlevad robotid kahel alal:
Jalgpallis on ülesandeks lüüa vastasest rohkem väravaid ja teha seda võimalikult kiiresti. Võistlusülesanne toimub robotexil juba kolmandat aastat ja see on kogunud võistlejate seas üha enam populaarsust. Võistlustules näeb ka esmakordselt demovooru meeskonnatööst, kus võistlustules jalgpallirobotid 2 vs. 2.

Joonejärgimine on üks levinumaid robotivõistlusi maailmas. Ülesandeks on robotitel võimalikult kiiresti läbida väljakule musta joonega maha märgitud rada.
Robotex 2011 raames toimub fotokonkurss teemal „Tehnika - osa meist”. Pildid laetakse üles facebooki lehele, kus selgitatakse ka publiku lemmik!
AUHINNAFOND ON 350 EUROT

Robotex 2011 raames kuulutatakse samaaegselt fotokonkursiga välja ka joonistusvõistlus teemal “Roboti argipäev”.
AUHINNAFOND ON 200 EUROT
Tööde laekumise tähtaeg on 14.november.
Lähemat infot üritusest vaata www.robotex.ee

VERETÖÖ LUTSU RAAMATUKOGUS.

5. oktoobril toimus Tartu Linnaraamatukogu kolmanda korruse saalis kirjastuse Fantaasia uute raamatute esitlus.

Räägiti värskest kogumikust "Täheaeg 9: Joosta oma varju eest" ja Maniakkide Tänava jutukogust "Euromant”. Raamatuesitlusel toimus Maniakkide Tänava õudus-performance. Videot perfomancist saab vaadata siit: www.youtube.com/watch?v=by4g2T6z0tE

EESTIGA ON LÕPP!
Eesti uue ulmefilmi “Täitsa lõpp” treiler on väljas. Vaata siit:
www.youtube.com/watch?v=QQCqr6NmDmU

Kui tahad kodulehelt enam infot, kae siia: filmitalgud.ee/



KOSMOSEHUNDID HOOS

Uudis pole enam uudis, kuid siiski meelt rõõmaks tegev üritus. Mainiksime meiegi siin ära projekti, millel toimetus kindlasti silma peal hakkab hoidma. Nagu paljud teavad, siis saadab Eesti 2012. aastal kosmosesse oma esimese satelliidi. Tegemist on nn tudengisatelliidiiga, mis tähendab seda, et satelliidi kui kandja panevad kokku Tartu ülikooli, tehnikaülikooli ning lennuakadeemia tudengid.
ESTCube-1 missiooni peamised eesmärgid:

1. Testida kümnemeetrise nanojuhtme väljalaskmist, mis on osaks elektrilise päikesepurje arendamise juures. www.electric-sailing.com/
2. Mõõta elektrilisele purjele mõjuvat jõudu.
3. Pildistada välja lastud nanojuhet.
4. Teisejärgulise missioonina pildistada kosmosest Maad ja kui võimalik, pildistada ka Eestit.

Lisa loe siit: www.estcube.eu/
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0645)