krafinna2

Ulmetähed


Krafinna on luuletaja, ajakirjanik, kirjanik, suur loomasõber ja ulmefänn. Temasuguseid inimesi võiks rohkem olla. Seega pakun välja plaani Krafinnat kloonida ja üle Eesti ära jaotada.

1. Mida praegu loed?
Praegu? Ainult kahte: Alastair Reynolds „Suur Marsi müür“ ja George R. R. Martini „Dreamsongs“. Esimene saab kohe läbi. Teine on selline, mida ma loengi vahelduseks teistele. Sest Martini jutud on alati kindel kaup.

2. Mis naelutab sind raamatu külge?
Stiilipuhtus, hästi jutustatud lugu, ulmeline moment ja huvitavad keelelised leiud. Keeleline nõtkus. Ahjaa, komad võiksid olla ka õige koha peal. :)
Põnev võib teos ju olla, aga see pole primaarne. Köitvus on. Ning ka see pole väga tähtis, kas ja kui originaalne see lugu on. Pigem ikka, kuidas on jõutud algsest ideest lugemiskõlbuliku teoseni.
Ja lugu peab teoses olemas olema, selline, mis algab ja lõpeb kusagil ning millel on arendused jne. Kasvõi väikesed. Ja lõpp ei pea olema tingimata „päris“. Teisisõnu – lugu lõpeb siis, kui saab terviklikuks.

3. Ulme kolm lemmikut? Paari lausega neist lugejaile.
Ainult kolm? Teete vastaja elu raskeks. Väga raskeks. Nimetan siis need autorid/filmid/mängud, mida ma järjepidevalt loen/vaatan/mängin. Tea, kas tegu on lemmikutega, küll aga kraamiga, mille lugemine-vaatamine-mängimine rahustab või pakub kindlat kvaliteeti.
Välismaa autorid: Georg R. R. Martin, Stephen King, vennad Strugatskid.
Eestimaa autorid: Indrek Hargla, Maniakkide Tänav, Kristjan Sander.
Seriaalid: Joss Whedoni filmid, „Battlestar Galactica“, „Lost“.
Filmid: M. Night Shyamalani filmid, Alieni-seeria, „Paprika“.
Mängud: „Gloom“, „Thief“ (need osad, mida mu arvuti kannatab mängida), „Elder Scroll“ (jällegi, mida mu arvuti kannatab).

Pildi autor: Irina Mägi.

Hääbuv linn” ja muusika


Kolmapäeval, 2. oktoobril kell 17.00 toimub vene kirjanduse nädala raames Tartu Linnaraamatukogu saalis kirjandusõhtu “Arkadi ja Boriss Strugatski romaan “Hääbuv linn” ja muusika”. Seoseid otsib ja kommenteerib raamatu eesti keelde tõlkinud ulmekirjanik Veiko Belials.
1236802 571540416241174 1210935283 n

"Mehitamata inimesed" esitlus.


Neljapäeval 26. septembril kell 17.15 toimus Jõgeva linnaraamatukogu lugemissaalis Jõgeva kirjaniku uue ulmeromaani "Mehitamata inimesed" esitlus.
1231624 577136675656414 234408730 n

Pildil autor koos tütrega ja kirjastuse Fantaasia esindaja Eva Luts, kirjanik Veiko Belials ning Jõgeva Linnaraamatukogu töötaja Tea Lall. Autori poeg jälgib pildistamist eemalt.
45522 577136665656415 437331263 n
1376419 577136722323076 1467970617 n
1234550 577136672323081 835641142 n

Animetööstuse legend läheb pensionile.


1. septembril tehti Veneetsia filmifestivalil teatavaks, et 72-aastane Hayao Miyazaki karjääri viimaseks täispikaks animeks jääb sel aastal linastunud "The Wind Rises".
Kuna teadaandes mainiti spetsiaalselt, et "täispikad animed", siis paljud arvavad, et ta jätkab lühianimete tegemisega. Lisaks arvatakse, et ta jääb ka nõustaja-rolli Ghibli stuudio teistele režissööridede.

Järgnevalt on ingliskeelne uudis, mis sisaldab veel paari spekulatsiooni: http://goo.gl/5QfdnP Kui keegi lugejatest küsib, et kes on Hayao Miyazaki, siis saab tema rohkem kui 50-aastasest karjäärist lugeda wikist.
Ka fännidele sisaldub seal kindlasti väärt infot.

Härra Hayao Miyazaki, me jääme Teid siiralt igatsema.
Me kummardame ja ütleme suured AITÄHHID, et olete teinud miljonite inimeste elud rõõmsamaks!

Uudist vahendas Jaffi facebookileht.
miyazaki

Tartu ulmehuviliste kogunemine


Kuigi alguses lubas "P. Poisid" nimeline asutus meile keldri peale reserveeringu, selgus paar päeva hiljem, et tegelikult on kelder juba mingi sünnipäevaseltskonna poolt kinni pandud ja meie seda ei saa. Chatiarutelu põhjal sai pahadele poistele öeldud, et nad enda reserveerimis-suutlikust parandaksid ja et me ei soovi seega reserveeringut.

Uueks toimumiskohaks sai Taverna - koht kus peeti mõned kõige esimesed Tartu ulmehuviliste kogunemised. Kuid ka seal tabasid ulmikuid probleemid. Tagumine saal oli juba reserveeritud ja nii pidime end mahutama ära eesruumi, mis kippus kohati koledasti kitsaks jääma. Peale kuskil kahte tundi lobisemist ja pitsasöömist
liikusime edasi Asian chefi. Üllatuseks osutus tegemist olevat vägagi meeldiva, suure ning privaatse kohaga. Üsnagi tõenäoliselt proovime järgmise "teise reede" seal korraldada.

Kohal viibisid Sander, Veiko Taal, Belials, Zurgutt, Eva Luts, Soobel ja veel paljud teised. Jututeemad varieerusid seinast seina. Räägitud sai nii Bergi loomingust, Villardi peatselt ehk ilmavalgust nägevast kogumikust, Belialsi nime algupäradest, Tarlapi loomingus leiduvast ideoloogiast ning Ostap Benderist.
IMGP5728 cr-vi
IMGP5726 cr-vi
IMGP5723 cr-vi
IMGP5730 cr-vi
IMGP5731 cr-vi
IMGP5736 cr-vi
IMGP5739 cr-vi
Pildistas: Jaan Hansen.

Tallinna ulmehuviliste septembrikogunemine


Lost Continendi aknalaua taha kogunesid ulmikud ka septembris - rahvast oli palju.

Kui ulmehuvilised oleksid raamatutegelased, siis suudaksid nad ilmselt ilma randmeklaviatuuride ja salamikrofonidetagi meelde tuletada, mis olid peamised jututeemad, millise protsendi ulatuses keegi millestki näis isiklikult huvituvat ja kuidas see tema edaspidist elu hakkab mõjutama. Kahjuks ei ela ulmehuvilised romaanis ning lisavarustuse jätsid ka kaasa võtmata. Tegelane, kes hiljem osutus aruandvaks huviliseks, saabus istungjärgule võrdlemisi hilja ning keset mingit suuresilmset vaikushetke. Pausile järgnes muhe naer. Kohal viibisid ning hiljem lisandusid suhtelise täpsusega sellised inimesed: Tarmo Vaarpuu, Silver Sära, Taavi Kalju, Osvald Soobel, Tiina Soobel, Tanel Raja, Eva Luts, Sash Uusjärv, Taivo Rist, Andreas Oja, Sirje Kingsepp, Kalle Rahu, Erik Bratske, Tea Roosvald, Tarmo Raudsepp, Margus Makke, Riivo Mägi, Jaanus Trolla.

Osteti ja müüdi palju raamatuid. Taivo Rist luges ühe kohapeal läbi ja andis hinnangu. Jutuks tuli semantika ja keelendus, sellega haakuvalt ja mittehaakuvalt toimetamisega seotu. Arutleti, kuivõrd autorid tunnevad oma nõrku külgi ning ära kasutada oskavad oma tugevaid. Laua üks ots vaidles pikalt Hamleti, Rosencrantzi ja Guildensterni üle Tom Stoppardi võtmes, jutt liikus edasi stoikude, eksistentsialismi ja kirjanduslike võtete juurde. Neljanda seina murdmine triivis ka laua teise otsa. Teadus ja praktiline elu lisaks kirjandusele samuti läbi võetud, jäid hilisemad kohalviibijad muusika üle arutlema. Oktoobris taas!

Tea Roosvald.
pilt

Pildistas: Margus Makke.

Animatsuri


Reaktori reporter-mangakirjutamistöötoa juhendaja koos rebaseplikaga

20-22 september toimus Jaapani popkultuuri festival. Põhjuse seda ulmeajakirjas kajastada annab loomulikult see, et terve hulk sellest popkultuurist oli otseselt või nurkapidi ulmega seotud. Näiteks Final Fantasy stiilis võitlus. Final Fantasy-võitlused on Soomes traditsiooniline sündmus festivalidel. Kaks cosplayerit või terve grupp tulevad lavale ja osalevad käigupõhises (turn-based) õuvõitluses. Traditsiooniliselt Final Fantasy stiilis. Sul on võimalus kasutada maagiat, kutsuma mängu teisi karaktereid või üritada oma vastasest mingil muul moel jagu saada. Või teine näide - ettekanne: “Ebausk ja kollihirm: jaapanlaste suhtlus hämariku maailmaga”. Ettekandeid ja võitluskunstide demonstratsioonesinemisi oli veel ohtralt, lisaks videomängud, karaoke, kalligraafia, anime ja mangakirjutamise ning -joonistamise õpitoad. Seda kõike ühendas aga suur ja vägagi hästivarustatud kirbuturg kus müüdi kõiksugu jaapani- ja animeteemalist nänni koomiksitest kuni kõige muuni. Väga palju, lausa üllatavalt palju inimesi olid riietanud end animekangelasteks ning see hoidis ürituse meeleolu vägagi kõrgel. Ka Reaktori reporter püüdis sellesse oma panuse anda ja alloleval pildil on ta koos Animatsuri maskoti rebasetüdruk Akiga. Muuseas – Aki on avaldanud ka Reaktori jutunurgas paar ulmelugu 

Selleaastaselt AniMatsuri festivalilt käis läbi ei rohkem ega vähem kui 460 pileti soetanud külastajat, 55 inimest rohkem kui eelmisel aastal. Järgmisel aasta kuupäevad on samuti paigas: kuupäevadeks on 19.-21. september 2014. Soovitame külastada.

Koduleht: http://animatsuri.anime.ee/2013/

Pilte: siia klõpsites

Veel pilte: leiab siit lingilt

Põhjala pööripäev


13. - 15. septembril toimus Jõgevamaal Kassinurme mägedes Põhjala pööripäev. See on pehmikrelvadega võitlusüritus igale eale, kel fantasy ja lahingud vere soontes keema panevad. Üritus keskendub vastavalt oma taustaloole Pimeduse ja Valguse iga-aastaseks jõukatsumiseks. Osalejad peavad valima poole, kelle nimel nad võitlevad ja kehastuda võib igaks surelikuks fantasykangelaseks, keda osaleja soovib mängida. Üritus ametlik avamine toimus õhtuhämaruses ja selle juhatas sisse väga meeleolukas ja hästi läbi viidud etendus Valguse ja Pimeduse kahevõitlusest ja viiki jäämisest.

Leeride siseselt on üritusel olemas erinevad grupid, erineva rollimängimis- ja võitlustaseme jaoks, nii et saab valida, kas soovid rohkem rolli mängida või vähem, kas soovid rohkem võidelda või vähem või teha mõlemat täie rauaga. See viimane on loomulikult kõige ägedam. Reaktori reporter osales Pimeduse leeris, mäekollide,  Ran Throqūt ehk Kuuõgijate on grupis, kes olid punt sõdades karastunud mäekolle. Kogu kamp oli üks suur hulk mõrvareid ja õelaid kihvu, ning nende ridade autor jäi väga rahule. Grupp oli vaeva näinud mäekollidele sobiliku välimusega ja mängis väga mõnusalt ja kurjalt ka oma ülevalpidamisega välja kaose käsilasi. Usun, et orkikirjandust viljelevad autorid ja eeskätt J.R.R.Tolkien oleksid selle kambaga kindlasti rahule jäänud. Kui järgmisel aastal keskenduvad metsalised lisaks kostüümidele ka maskidele, siis jääb lisaks käitumisele nende visuaalse küljega kindlasti rahule ka Peter Jackson ja tema tegelaste disainiosakond.
pööripäeva noorim osaline

Pildil Pööripäeva noorim osaline, 7-aastane mäekollipoiss Karm. Enamus osavõtjaid olid siiski kümme kuni kakskümmend aastat vanemad.

Ürituse koduleht: http://www.ancalagon.ee

Õhtu Asüülumis


ohtu asüülumis

28. septembri öösel toimus Patarei vanglas H.P. Lovecrafti Cthulhu müütosest inspireeritud õuduslarp „Õhtu Asüülumis ehk Kombitsad pimeduses“. „Kultismihuvilised“ mängijad, keda oli kokku 34 kehastasid hullumaja patsiente, personali ja külastajaid. Enamus hulle olid asüülumisse sattunud peale eelmist mängu, kus nad olid kohtunud Dagonikummardajatega ja viibinud põgusalt ka ühes äärmiselt mudases, kalahaisuses ja vaimset tervist kahjustavas paigas. Ka seekord toimusid Patarei süngetes ja pimedates koridorides, kus teev valgustasid vaid küünlad ja lambid võikad ja kirjeldamatud sündmused. Reaktori reporteril õnnestus tänu suurele vedamisele pildistada üht kohutavat elukat asüülumi keldrist, kes oli aheldatud mingi veidra masina külge ja hiljem filmida operatsiooni, kus kahele patsiendile pandi külge jäsemeid, mis neil varem keelatud inimkatsete käigus küljest olid amputeeritud.
elukas keldrist
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.2435)