Nagu te näete, kallid kaimud, ei ole esimesed saabunud külmad „Reaktori“ toimetust ära võtnud ja ilmunud on ajakirja teine number. Seekord on meil mitu uuendust.

Esiteks: Nagu laialt teada, siis valitakse Baasis juba ammust ajast kuu parim arvustaja. Pärjatu hüütakse tavaliselt maha ulmelistis ja talle jääb aukohus valida järgmise kuu arvustajate seast kõige silmapaistvam kirjatöö. Kuna nii mõnigi huviline ei ole aga ulmelistiga liitunud, siis leidis toimetus, et oleks hea idee tuua see autiitel ka laiemate rahvahulkade ette. Edaspidi annamegi uues rubriigis nimega Ulmkonnakroonika, teada Baasi kuu arvustaja. Seekordses numbris räägib oma valikust eelmise korra laureaat Siim Veskimees.

Teiseks: Nagu esikaanelt näha, siis oleme koondanud uudisteveeru nüüd nime alla Ulmkonnakroonika. Püüame seal jõudumööda kajastada erinevaid Eesti ulmeelus toimuvaid sündmusi.

Kolmandaks: Annaksin siinkohal edasi uudise, mis tavaliselt kuuluks Ulmkonnakroonikasse, kuid meie seekordse jutuvaliku tutvustuseks toon ära siinsamas:

PICT0183

Foto: Agur Tänav

Indrek Hargla käis lugejatega kohtumas 26. oktoobril Tartu Linnaraamatukogus ja 10. novembril Haapsalu raamatukogus. Räägitust saab hea ülevaate Lääne Elus ilmunud Tarmo Õuemaa kokkukirjutatust http://online.le.ee/2011/11/13/kirjanik ... kui-juttu/ . Tartu esinemisel esitleti ka Indrek Hargla vastvalminud jutukogumikku "Suudlevad vampiirid".

PICT0181

Foto: Joel Jans

Pärast Tartu esitlust kutsus Indreku endale külla Tartu Ulmekirjutajate töötoa seltskond. Töötoas võeti seekordseks teemaks Indreku poolt esitlusel välja öeldud idee, et tal oli algselt plaan kirjutada Melchiorist erinevatel sajanditel. Pooleteise tunni jooksul panid ulmekirjutajad paberile viis apteeker Melchiorist rääkivat lühilugu, mille tegevus toimub aastatel 13xx, 15xx, 16xx 19xx ja 20xx. Lood loeti sealsamas originaaltegelaskuju autorile ette, kes neid kergelt analüüsis ja kommenteeris. Kolmandaks uuenduseks oleksi see, et loodetavasti ei jää selline Eesti ulmeautori loomingu teemaline fännfictioni (ühis)kirjutamine ja Reaktoris avaldamine viimaseks.

PICT0188

Foto: Joel Jans

Seekordses „Reaktoris“ esitleme teile nelja kobedamat neist viiest apteeker Melchiori loost. Et asi oleks veidi põnevam, siis esitame oma lugejatele nende lugudega seoses ka ühe viktoriiniküsimuse.
Küsimus on järgmine: Kes nendest neljast fännfictioni autorist, ei olnud kirjutama asudes lugenud ühtegi apteeker Melchiori originaalteksti ja kasutas kirjutamiseks vaid paar tundi varem esitlusel ning seejärel kohapeal töötoas saadud märksõnu ja teadmisi? Vihjeks võib öelda, et õigeid vastusevariante on rohkem kui üks. Õigesti äraarvajatele on auhinnaks on toimetuseliikmete poolt tugev käepigistus, mis antakse pidulikult üle 2012 aasta Estconil. Vastuseid ootame oma Näoraamatu lehele või toimetuse kirjakasti.

Kaanepildi autor Ove Hillep
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0695)