Veel tulemasolevad või toimuvad üritused

13. detsembril kell 15.00-17.00 Tartu Linnaraamatukogu kohvikus Lutsu Juures toimub kirjanduskohvik. Arutluse all on Audrey Niffeneggeri "Ajaränduri naine". Vestult juhib Ülli Tõnissoo, tema arvamust raamatust saab lugeda siit

12. detsembrini on Tartu Linnaraamatukogu peamaja II korrusel raamatunäitus “Videviku lapsed". Näitus tutvustab vampiire ajaloos ja rahvaluules (nt W.Bartletti ja F. Idriceanu "Verelegendid. Vampiir ajaloos ja müüdis"), kirjanduses (J. W. Polidorist ja B. Stokerist D. Shani, J. L. Smithi, C. Harrise ja A. Lindqvistini, J. Ilvesest I. Harglani) ja kinolinal ("Nosferatust" "Videvikuni"). Näituse tarbeks tehtud nimestikud eestikeelsetest vampiiriraamatutest ja vampiiridest filmides ja telesarjades pildireana.

Tallinna ulmehuviliste novembrikogunemine Lost Continendis

Sobiva koha otsingud on ürituse ümber viimasel ajal kuumi kirgi üles kütnud. Ometi ei või kogunemine tormi tõttu pidamata jääda ning nii see leidiski 16. novembril kell 18:00 aset jälle vanas heas Lost Continendis. Maha istumiseks oli reserveeritud aknaalune laud, kuna nostalgiline trepialune on remondijärgselt ulmeseltskonna jaoks lihtsalt liiga pisikeseks jäänud! Läbi viidi loendus ja tuvastati neliteist nime: Margus Makke, Taavi Kalju, Tarmo Vaarmann, Eva Luts, Tea Roosvald, Ats Miller, Sirje Kingsepp, Mart Kalvet, Andreas Jõesaar, Liina Freivald, Tanel Raja, Silver Sära, Triinu Meres ja Indrek Kõrve. Osa rahvast kahjuks suutis kirjapanekut vältida.

Kogu esimese tunni jooksul reguleeriti ka uut lauasuurust spontaanselt nagu konstruktorit, lähtudes küll rahvaarvu tõusust, küll vestlusteemadest, mis nõudsid nii kobardumist kui ümberkobardumist. Andreas Jõesaare seltskond näiteks asus kohe saabudes lauamängu mängima. Mõned rääkisid BAASi arvustustest, mõned arvustasid BAASI, põgusalt puudutati igihaljast terminoloogia küsimust. Osa staažikaid kogunejaid tutvus vähemnähtud või uuemate ulmefännidega. Üheks laudkondadeüleseks vaidluseks kerkis tuline arutelu kujunduse üle Strugatskite „Hääbuva linna“ verivärskel esikaanel (pilt Sirje Kingsepalt), kuna kompositsiooni tumedam fookus peitis endas varjatud saladusi. Juhatamata oleks küllap mõnigi pildilt portree üles leidnud alles valguskirkal suvepäeval ning silmi hõõrudes mõlgutanud, kuidas säärane ilmutus sinna tekkinud on. Kogenumad ulmehuvilised aga hõõrusid hoopis raamatut, et veel ostmatagi eksemplarilt kahtlane plekk salaja maha pühkida. Uusi raamatuid sai uudistada ka selleaastase Orpheuse Raamatukogu rikkast reast ning soetada võis „Saladusliku Tsaari“, sest kohal viibis Eva Luts koos mahlase trükilõhnalise varandusega. Jaotasime rahakottide sisu ning raamatuvirnad põhjalikult ümber.

Sellekuise ürituse peamiseks eripäraks oli kogumemispaiga kiire mahajätmine seoses võimalusega kella kaheksa ajal ümber asuda von Krahli baari ja lülituda ürituse „Trashi sünnipäevapidu“ koosseisu. Seda tehti väikeste gruppide kaupa jalaretkele asutades, teisi järele oodates või kannule kõndides. Üldine hinnang ilma ning jalutamise kohta oli pooldav ning optimistlik, välja arvatud Mart Kalveti poolt, keda vaevasid kurjemat tõugu uued saapad. Abivalmilt kerkis kõikjalt õpetusi saabaste korralekutsumiseks ning üksmeelele jõuti punktis, mis sisaldas paberit ja piiritust. Kahjuks tuli välja, et Kalveti saapad on metallist ega allu leebele pedagoogikale. Jäigi teadmata, kuidas saapaid arstiti.

Von Krahli ukse peal ootasid piletiostnuid vara kohale jõudmise puhul ilusad mustad kassetid, kus peal spetsiaalne kava sellel õhtul esinevate kollektiivide loomingust. Sünnipäevalaps ise peitus sel kellaajal saali kaugemas nurgas. Ukse pool figureerisid murelikud Kristjan Rätsep ja Osvald Soobel. Paljud ulmeühinglased siirdasid oma huvi ulmelisse muusikasse ning loobusid arutelust sootuks. Teine osa valis roteerumise lavaesise saali, rõdulaudkondade ja sisehoovi vahel. Viimases pudises küll kujuteldavast laest külma vihma alla, aga seinad olid ümber ja süda soe – mõnigi kasutas juhust ning vestles end uljalt hääletuks. Andreas Jõesaare seltskond asus jällegi lauamängu mängima. Sisehoovist leiti üles trobikond loendusele mittelaekunud ja/või otse Tartust kohale tulnud ulmehuvilisi, nendehulgas J.J. Metsavana, Ove Hillep, Eva Liisa Sepp, Spirit, Jaile ja palju teisi. Kuna nüüd olid sisehoovis koos juba mitmed toimetajad ja peatoimetajad, toimus nende vahel püstiseisev maailma- ehk nišijagamisnõupidamine ja nagu salakuulajad kinnitavad, sõlmiti Mingi Sõbralik Pakt.

Kuna järgmise kuu kolmas reede langeb toomapäevale ja kui veab, toimub koguni Maailma Lõpp, tulge seda kindlasti nautima 21. detsembril Tallinna ulmehuviliste kogunemisele! Kui just uut kohta välja ei kuulutata, leiab üritus/viimnepäev aset Lost Continendis.

Tea Roosvald

DSC 3950
DSC 4011
DSC 3807
DSC 3883
DSC 3879

Piltide autor Marko Pytsep

Kirjandusõhtu: Kirjutamise teooriad ja praktikad
08
01
21

Tartu Linnaraamatukogu IV korruse saalis leidis 31. oktoobril kell 18 aset kirjandusõhtu "Kirjutamise teooriad ja praktikad". James N. Frey raamatust "Kuidas kirjutada neetult head romaani" rääkisid kirjandusteadlane Krista Ojasaar, kirjanik Maniakkide Tänav ja kirjastaja Eva Luts. Põgusalt tuli jutuks ka ulmejutukirjutamise õpitoad ja raamat "Saladuslik tsaar".

20121031 005

Peale kirjandusõhtut toimus ka Tartu ulmekirjutajate ühiskirjutamine.

Siim Veskimees Tartus
Reedel, 9. novembril algusega kell 17 oli Tartu Linnaraamatukogu IV korruse saalis elust, ulmest ja kirjutamisest rääkimas Siim Veskimees. Veskimehega vestles Veiko Belials.
november 2012 031

Peale kirjandusõhtut liikusid ulmehuvilised edasi Club80-sse (endine Labürint, Vanemuise 21a keldrikorrusel) ning jätkasid ulmealast vestlust sealses mitteformaalses õhustikus.

Veskimehe pilt - Linda Jahilo.
Boris-Strugatsky-010

Boriss Strugatski (1933 - 2012)

19. november suri Peterburi haiglas 79-aastaselt üks 20. sajandi kuulsamaid nõukogude ulmekirjanikke Boriss Strugatski.

Boriss Strugatski kirjutas koos oma venna Arkadiga umbes 30 romaani ja jutustust, nende seas näiteks "Väljasõit rohelisse", "Miljard aastat enne maailmalõppu", "Raske on olla jumal", "Hukkunud Alpinisti hotell", "Purpurpunaste pilvede maa" jt.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0708)