unnamed„The Tiny Bang Story“ on seiklus- ning mõistatusmäng väikeselt arvutimängutootjalt Colibri Games. Tegu on ühe tõsise maiuspalaga kõigile, kellele vähegi ajuderagistamine meeldib. Võrrelda seda mängu mõne teise mänguga, oleks võrdlemisi kohatu, kuna tavalistes seiklusmängudes on vähemalt tegelane, kellele mängija saab anda suunavaid hiireliigutusi, et vajaminevaid tegevusi teha. Selles mängus aga ühtegi sellist ei ole. Seda lihtsaks liigitada mõistatusmänguks liigitada oleks aga ilmselge ülekohus, kuna sellel on siiski mingi edasiliikuv narratiiv, olgu see nõnda segane nagu see on.

esileht

Mängus „The Tiny Bang Story“ toimub tegevus tibatillukesel planeedil, mis on saanud tabamuse mööduvalt komeedilt. Selle tulemusena on taevakeha löödud paljudeks pusletükkideks ning sina pead hakkama neid taga ajama, alustades ainsana terveks jäänud väikeselt maatükilt, millel seisab ilmselt maailma kõrgeim raudteedepoo.

1

Mängus on 5 taset, igal tasemel 4-5 stseeni või pilti, millelt mängija peab olenevalt ülesandest erinevaid objekte otsima. Et asi frustratsiooni tõttu üksluiseks click-festiks ei muutuks, pakub mäng ka põnevat vihjesüsteemi, mille aktiveerimiseks pead sa püüdma teatud hulga ekraanil tiirlevaid kärbseid. Tihtipeale leiab aga mängija ummikussejooksnuna end rohkem kärbseid püüdmas kui üritades tekkinud probleemi lahendada. See võib aga ka olla siinkirjutaja isiklik probleem.

3
2

Üksluisuse leevendamiseks pakub mäng ka mitmeid pisimänge (minigame), mis on teinekord niivõrd keerulised, et võtavad pea huugama. Lihtsamate sekka kuuluvad näiteks konsooli abil laevaga kanalites orienteerumine või õhupallide tulistamine. Keerulisemad aga hõlmavad endas mosaiigitükkide paigutamist raamidesse või kraanide paigutamist torustikku, et takistada vee läbivoolamist. Kuna pisimängud on mängu narratiivi edasiliikumiseks kohustuslikud, ei ole nende ärategemisest võimalik mööda vingerdada ning mitmeid kordi tuli nende tõttu taas kord internetiavaruste abi poole pöörduda.

pisimäng3
puskar

Mängu graafiline kujundus on kohutavalt ilus ning väga professionaalselt joonistatud. See on veider segu sürrealismist ning aurupungist. Samas aga tuleb öelda, et tihtipeale jäävad väiksemad jubinad märkamata, kuna need sulavad nõnda hästi taustaga kokku – see aga on ilmselt taotluslik, kuna ei saa ju mängijale kõike ette-taha ära teha. Samuti on meeldiv vahelduseks mitte läbida pooletunnist mängimisõpetust, mis tänapäeva mängude juures nii tavalised on.

5
4

Mööda ei saa minna ka mängu suurepäraselt õhkkonda sobituva heliribast, millega on loojad ilmselt kõvasti vaeva näinud. Huvilistele on mängu kodulehel heliriba ka tasuta kättesaadavaks tehtud, mis on vägagi teretulnud nähtus.

Miinusena võib ära tuua narratiivi poole, mida esitletakse üpriski napilt ning enamasti jäetakse selle tõlgendamine mängija enda hooleks.

maailm

„The Tiny Bang Story“ on mõnus vana-kooli stiilis mäng, mille mängijalt eeldatakse mõistuse ning tähelepanu sihtotstarbelist kasutamist. Mäng on keelest täiesti sõltumatu (kui peamenüü välja arvata) ning sobib seega mängimiseks kõigile, kel huvi. Pisimängud muudavad asja oma varieeruvusega põnevaks, ega lase mängul tuimaks click-festiks muutuda.

Mäng on saadaval nii PC, Mac, iPad, kui ka Android platvormile.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0664)