Maikuises numbris kuulutasime välja lauamänguloominguvõistluse, mille tähtaeg oli 1. september. Võistlusele laekus tähtajaks neli mängu. Pärast ˛ürii hurraa-hüüdeid püüdsime natuke rahuneda ning mängisime need läbi. Oleme uhked, et leidsime täiesti lahedaid ideesid ning tunnistame, et Eesti lauamängumaastikul on tulevikku. Vaja vaid vahel väikest tõuget.

Pärast kohutavalt pikki ja pimedaid sügisesi mänguõhtuid panime mõnikord ˛üriiga pead kokku ning arutasime mängude plusside-miinuste üle, vaidlesime ning vahel läksime isegi kaklema. Võtame kõik need mõtted siinkohal kokku:


Võlujooks


Meelis
Meeldis enim. Väga lihtsa mehaanikaga "veereta-ja-käi" mängu ümber oli ehitatud nauditav ja lõbus meelelahutus. Mitmekesine ja ammendamatu tegelastevalik tekitas pea igas mänguvoorus nendevahelist hõõrumist ja mängijate naeru. Eriti ei häirinud sedasorti filleri puhul ka see, et mõnede tegelaste eriomadused olid kas liiga võimsad või liiga lahjad. Cool!

Aigar
Esmapilgul mittemidagiütlev disain (järjekordne roll-and-move?), mis aga juba mängimise esimesel veerandil särama lõi. Tänu rollikaartidele ja eriomadustele on ülimalt lihtsakoelisele mängumehaanikale loodud palju mängijatevahelist suhtlemist ja üksteise mõjutamist pakkuv filler. Fun-fun-fun!

Ove
Väga tempokas, mõnus ja lustlik filler. Tegelased on geniaalselt välja mõeldud; kohati jäävad eriomadused tõlgendamise taha ning on mitmeid, kes nullivad teiste eriomaduse kasulikkuse (või isegi liikumise üldse), kuid üldmulje jäi väga hea. Vajab vaid pisikese kaardimängu kohta kole suurt lauapinda, et 30-st kaardist ringrada moodustada.

Keskmine hinne: 4,67

Suur filter


Meelis
Toores ja testimata. Tundus liiga juhuslik ja mitmetesse suundadesse kokku jooksvat. Temaatikat veidi vähe ja see seisnes ka sündmuskaartides, mis vaid juhuslikkust lisasid. Mehaaniliselt meeldis võidutingimuse muutumine: "Kui juhtub see, siis loevad punktid, kui too, siis raha."
Paraku tundus, et ise ei saa väga protsessi strateegiliselt juhtida, mida, kui palju ja kuidas Sa neid teenid. Selle mängu kallal peab veel palju tööd tegema!

Aigar
Temaatiliselt väga huvitav ja paljulubav ning on näha, et on üritatud luua ühtset tervikut. Mänguliselt on aga mängijatel üsnagi vähe mõtestatud valikuid – see küll kiirendab mängu tempot, kuid samas oleks patt antud teemal mingit fillerit tegema hakata. Ehk siis: kui pisut reegleid siluda ning mängule liha luudele juurde kasvatada, võiks sellest kokkuvõttes päris hea tulemus tulla. Skelett on tugev ning võimaldab seismist!

Ove
Esmapilgul tapvalt keeruline mäng. Reeglid on kohmakad, kuid neist üle saades peitub halvasti läbi mõeldud kujundusega fassaadi taga lihtne ja väga suure juhuslikkusega eurokast strateegiamäng. Kohati jätsid reegid küsimuse lahtiseks (suured sündmused), kuid enamasti leidis neist vastuse. Jäi vaid selgusetuks, kas raha vähesus on tinglik või me lihtsalt ei osanud mängida. Reegleid kohendades ning mängu disainiga vaeva nähes võib ehk saada täiesti mängitava mängu.

Keskmine hinne: 2,67

Kollisprei


Meelis
Minu jaoks jäi mängu temaatiline mõte lahjaks ja lapsikuks ega sobinud kokku mängu strateegilisema kontseptsiooniga, mis oli samuti liiga lihtsakoeline. Strateegilisi valikuid oli vähe ja need omakorda tekitasid liiga palju juhuslikkust. Soovitaks äkki mängu muutagi lastele suunatud mänguks, mille puhul lapsikus kui selline oleks OK, ja vastavalt muuta ka mängu mehaanikaid.

Aigar
Taaskord huvitav temaatika, kuid mänguliselt jääb Kollisprei pisut nõrgaks. Staatilised hirmu lisandumised võtavad mängust pinget ning muudavad selle liigselt optimeerimiseks (ja sellest tulenevalt lihtsaks, kuna tegu on koostöömänguga). Kui aga mängule lisada rohkem dünaamikat, rohkem valikuid mängijatele ning rollikaardid paremini mänguga siduda, oleks Kollisprei väga mõnus täiendus kohalikule lauamängumaastikule.

Ove
Laheda teemaga koostöömäng, mille kujundus on hea, kuid jääb toppama väga lihtsa mehaanika taha. Mäng ei arene ega paku pärast paari läbimängimist suurt põnevust. Ainuke, mida mängijad teha saavad, on otsimine, mis algul on kohati mõttetu, kuid lõpus jääb väheks. Hetkel tuleb igal käigul juurde järjest rohkem hirmu – mäng võiks küll minna mängijate jaoks raskemaks, kuid mitte nii passiivsel moel. Natuke on seda proovitud negatiivsete kaartidega (hääled pööningul, ujutus keldris), mis tõkestavad mängijatele ühe ala, kuid need ei pruugi isegi välja tulla. Aitaks vaid mängumehaanikate muutmine, kuid siis ei oleks see mäng enam sama.

Keskmine hinne: 2,0
____________________________


Peame kurvastusega tunnistama, et pidime ühe mängu diskvalifitseerima, kuna see ei olnud seotud ulmelise teemaga. Kuna aga mängu "Eesti rulett" tegijad nägid siiski vaeva, siis toome ära vähemalt ˛ürii tagasiside, et aidata neid lohutusauhinnana konstruktiivse kriitikaga.

Meelis
Kuigi põmmutasin end kohe mäng alguses maha, siis midagi mulle selle väga lihtsakoelise mängu juures oli sümpaatne. Arvan, et midagi saaks sellega isegi ette võtta.

Aigar
Idee on hea, kuid mängu tarbeks on siin mängijatel liiga vähe mõtestatud valikuid. Täiesti reaalne on oht, et mängija saab surma juba oma esimesel käigul. Nagu aga öeldud siis ideel on jumet, ning kui seda ruletti pisut edasi arendada, võib siit tulemusena midagi muhedat kooruda. Samas tuleb aga hoolikalt jälgida, et mõnda olemasolevat mängu liigselt kopeerima ei hakataks („Cash'n'Guns” eeskätt).

Ove
Läbimõtlemata mäng, lihtsad reeglid, kuid kahjuks ei paku mäng kuidagi põnevust. Ulmet ei ole.

ˇürii tänab südamest kõiki osavõtjaid ja kaasaelajaid, vabandab, et nad nõnda kaua nende mängude otsas istusid ning käteplagina saatel avame nüüd seni tolmu kogunud ümbrikud võitjate kontaktandmetega. Võtame teiega ühendust!
Kes soovivad "Reaktori" tööshoidmisele kaasa aidata, siis ootame kõigilt huvilistelt kaastöid juttude, artiklite, uudisvihjete jne näol. Meie aadress küberavarustes on: toimetus@ulmeajakiri.ee
Oktoober 2017 (20)
September 2017 (15)
August 2017 (19)
Juuli 2017 (21)
Juuni 2017 (19)
Mai 2017 (23)
Aprill 2017 (19)
Märts 2017 (18)
Veebruar 2017 (19)
Jaanuar 2017 (18)
Detsember 2016 (16)
November 2016 (18)
Oktoober 2016 (17)
September 2016 (20)
August 2016 (20)
Juuli 2016 (18)
Juuni 2016 (19)
Mai 2016 (19)
Aprill 2016 (17)
Märts 2016 (17)
Veebruar 2016 (20)
Jaanuar 2016 (21)
Detsember 2015 (21)
November 2015 (23)
Peatoimetaja veerg 11/15
Intervjuu Raul Sulbiga
Raamatuarvustus: Mutandid, maagid ja kummitused
Eesti ulme tõlked võõrkeeltesse
Külas Zagrebi ulmikutel
Iga päev - seikluslik, mitmevärviline armastuslugu
Raamatuarvustus: Tagasi minevikku
Raamatuarvustus: Jututulbad
Reaktori logo konkurss
Ulmekirjanduse BAAS - kes kellega sobib?
Lauamängututvustus: Perdition´s Mouth
Lauamänguloomingu võistlus - tulemused
Arvutimänguarvustus: Fallout 4
Estconi mälumäng 19. juulil 2014
Reaktori juubeliristsõna
Ulmeuudised 11/15
Uudiskirjandus 11/15
Isutekitaja: Kettmõõgaga mõõdetud maa
Jutt: Gurja ja kosmos
Tõlkejutt: Hull kuu
Tõlkejutt: Mälestuspäev
Tõlkejutt: Kõik saab korda
Järjejutt: Valge härrasmees. 6
Oktoober 2015 (17)
September 2015 (20)
August 2015 (15)
Juuli 2015 (22)
Juuni 2015 (21)
Mai 2015 (16)
Aprill 2015 (17)
Märts 2015 (18)
Veebruar 2015 (16)
Jaanuar 2015 (13)
Detsember 2014 (19)
November 2014 (16)
Oktoober 2014 (15)
September 2014 (17)
August 2014 (11)
Juuli 2014 (17)
Juuni 2014 (18)
Mai 2014 (18)
Aprill 2014 (14)
Märts 2014 (14)
Veebruar 2014 (15)
Jaanuar 2014 (13)
Detsember 2013 (16)
November 2013 (14)
Oktoober 2013 (15)
September 2013 (14)
August 2013 (16)
Juuli 2013 (17)
Juuni 2013 (16)
Mai 2013 (17)
Aprill 2013 (17)
Märts 2013 (16)
Veebruar 2013 (20)
Jaanuar 2013 (18)
Detsember 2012 (14)
November 2012 (15)
Oktoober 2012 (20)
September 2012 (15)
August 2012 (17)
Juuli 2012 (17)
Juuni 2012 (16)
Mai 2012 (16)
Aprill 2012 (16)
Märts 2012 (16)
Veebruar 2012 (16)
Jaanuar 2012 (16)
Detsember 2011 (17)
November 2011 (14)
Oktoober 2011 (13)
 
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud. (0.0099)