Lahing logo

Seoses Reaktori aastaseks saamisega, on meie ajakirjal au tuua oma lugejateni lauamäng "Kosmoselahing" (orininaalpealkiri "Space Assault"), mille iga huviline võib endale kodus, tööl või sobivas printimisvõimalust pakkuvas ettevõttes välja printida ning ise valmis teha.

"Kosmoselahingu" näol on tegemist Joe Veen'i poolt 2011 aastal loodud osavusmänguga, mis on tasuta netis saadaval (Print and Play). Kaks või enam mängijat asuvad juhtima kuuest kosmoselaevast koosnevat eskadrilli eesmärgiga hävitada vastane. Teel vaenlase laevastikuni on aga asteroidiväli, millest õrnematel hävitajatel läbimanööverdamisega raskusi võib olla. Soomustatud ristlejate, laserkiirte ning laevavrakkidega asteroidide vahele teed rajades tuleb aga piisavalt jõudu säästa ka vastaseni jõudmiseks...
IMGP0020

Mäng on täielikult eestikeelsete reeglitega, keelest sõltumatu ning pakub ilmselt põnevust kõigile vanusegruppidele.

Kes aga soovib inglisekeelset mängu endale tõmmata, võib kiigata Joe enda kodulehele või BGG'sse.

Mängujuhend
Kosmoselaevad (originaalsuurus)
Kosmoselaevad (pokkerizetoonidele sobivad)
Asteroidid (must-valge)
Asteroidid (värviline)

Mida mängu tegemiseks tarvis on?

Loomulikult on tarvis printida välja kõik (muidugi võib reegleid vaadata ka arvutist) mängumaterjalid. Kui pole soovi liimiga ise mässama hakata, on hea printida laevad ning asteroidileht kleeppaberile.
IMGP0009

Miks on kaks laevade suurust? Kuna Eestis on müüa vähe sihukest lauamängude juurde kuuluvat kraami, tuleb kasutada kõike seda, mida müüakse. Originaalsuuruses laevad on 25 millimeetrise läbimõõduga. Kleepida tuleks need soovitavalt mingile raskemale alusele (ideaalis puit), kuid selliseid kettaid tuleks ilmselt ise saagida. Minnes lihtsama vastupanu teed, sai laevade mõõtmeid suurendatud ning kleebitud need žetoonidele, mida müüb iga endast lugupidav mängupood.
Lisaks oleks vaja natuke tugevamat pappi - ise kasutasin 1,5 mm-st kõitepappi, mida saab tselluloosi paberipoest - ning laserkiiri ning jälitusrakette märkivaid jubinaid.
IMGP0010

Seejärel tuleks välja lõigata laevad ning kleepida need sobivale alusele.
IMGP0011

Seejärel asteroidid - kuju pole absoluutselt oluline ning vajadusel võib kasutada suvalisi papitükke (oluline on, et need vähemalt laevadega pihtasaades natuke liiguksid).
IMGP0012

Ja seejärel ongi mäng mängimiseks valmis:
IMGP0013

IMGP0014

Aga ma ei oska!

Kellel aga käed taguotsast välja kasvanud, näpud kui lehmanisad või eelnev juhend liialt keeruline tundus, võib kasutada ka muid teid selle mängu saamiseks: Andrew Tullsen pakub oma wõrgufirmaga Print and Play Productions võimalust see mäng tellida. Loomulikult on postikulud täiesti mõistusevastased ning seepärast pakub Reaktori toimetus võimalust see mäng soovi korral ka meie käest tellida - huvi korral võta lihtsalt ühendust meie toimetusega(toimetus@ulmeajakiri.ee).
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0783)