AOTCO 0poster


2015. aasta märtsis tutvustasime oma lugejatele Nicola Piovesoni poolt tehtavat filmi „Supersesso ’70“. Nimetatud film küll finantsiliste puudujääkide tõttu ilmavalgust ei näinud, kuid nüüd on Eestis elaval Itaalia filmirežissööril käsil uus projekt. “Attack of the Cyber Octopuses” ("Küberkaheksajalgade rünnak") on retro-futuristlik küberpunk lühifilm, kus linnaelanikke ahistavate robotkahjurite juhtumit asuvad uurima tehissilmaga detektiiv ning tema kaks partnerit.

Lugu leiab aset Neo-Berliinis, 2079 pKr. Tume ja vihmast ligunenud linn, mille on vallutanud megakorporatsioonid. Ainus viis elu nautimiseks on ühendamine end küberruumi ning tehes "binaarne reis". See on kübernarkootikum, mis praeb neuroneid, kuid lubab tunnet, mis parem, kui sada orgasmi korraga.

Filmi eesmärgiks on taastada kaheksakümnendate ulmefilmide ilme ja tunnetus, jättes kõrvale CGI ning chroma key kasutamise. Filmis kasutatakse miniatuurseid mudeleid, käsitööna valminud propse ehk rekvisiite ning kõik võtted toimuvad reaalsetes lokatsioonides.

Film on inspireeritud William Gibsoni raamatust, küberpunki žanri alustalast, "Neuromancer" ning teistest olulistest kaheksakümnendate ulme klassika teostest nagu: "Blade Runner", "Terminator", "Escape from New York", "Aliens", "Akira", "Tetsuo the Iron Man" jne.

AOTCO 1cyberoctopus


Viimasel ajal on tehtud väga häid lühifilme, mis samuti omavad sama ajastu esteetikat. Antud filmi ambitsioon on jõuda aga järgmisele tasandile, vältides peaaegu kõike, mis puudutab arvutigraafika kasutamist (va. töötlemisel, komponeerimisel ning virtuaalse kübermaailma loomisel). Filmis kasutatavad relvad, sõidukid, kiivrid, küberkaheksajalad ja ka näiteks linna miniatuur on valmistatud kasutades vanu mänguasju, plastikjäätmeid ning 3D printeriga prinditud osi. Püüdes nii palju kui võimalik, jälgida meetodeid, mida kasutati "Blade Runner" ja orginaalse "Star Wars" filmi tegemisel ning millel on imelised telgitagused fotod. Projekti valmimist on võimalik jälgida filmi ametlikust blogist.

16179380 1838121763102605 433149897210022328 o


Filmi tegemisel lööb kaasa mitmeid Eesti näitlejaid ning telgitaguseid tegelasi, kellest enamus on tulnud Balti filmi- ja meediakoolist. Kõik võtted ning montaaž toimub Eestis.

2017. aasta on väga oluline aasta küberpunki žanri tagasitulekule suurele ekraanile. Näeme teiste seas tulemas filme nagu "Blade Runner 2", " Ghost in the Shell" ning "Mute" . "Küberkahesajalgade rünnak" on austusavaldus kunstile, mis on CGI tulekuga kaduma läinud. See quentin-tarantinolik "pulp" film püüab end mitte liialt tõsiselt võtta, muutumata sealjuures väärtusetuks ning labaseks, „Küberkaheksajalgade rünnak“ tõotab tulla visuaalselt atraktiivne lühifilm, mis paneb inimesed mõtlema meie igapäeva elust ja meie sõltuvusest internetist.

Hetkel on käimas ka filmi Kickstarteri kampaania, millest väidetavalt pole osa võtnud veel ühtegi eestlast. Kes soovib, võib olla esimene.



Filmi
ametlik kodulehekülg.
"Making of" blogi.
Filmi FB leht.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0717)