Kirjastus Koolibri


vesi maletab

Vesi mäletab
Emmi Itäranta
Tõlkija: Kadri Jaanits

Vesi on maailmast otsa saamas. Täpselt kirjeldamata katastroofi tulemusel on tulevikumaailma kõige suurem defitsiit puhas vesi. Maailmas valitseb diktatuur, mille peamine ülesanne on vett jaopärast jagada, veekurjategijaid püüda. Mõned endisaegsed tehnikasaavutused on säilinud, aga suurem osa neist tundmatut otstarvet täitvatest vidinatest on aetud suurtesse jäätmeaukudesse. Need, ning peategelase Noria suguvõsas säilinud teemeistri päevikud on ainus side eelmise maailmaga. Noria saab noore tüdrukuna teemeistriks ning oma suguvõsa suure saladuse hoidjaks. Paraku on teemeister oma ameti tõttu veepolitsei kõrgendatud tähelepanu all ning seetõttu lõpebki kõik traagiliselt.

Soome kirjaniku Emmi Itäranta debüütteos, mille tõlkimise õigus on juba müüdud kaheksasse riiki. Raamat võitis 2012. a Kalevi Jäntti nimelise noore kirjaniku preemia. Tõlkinud Kadri Jaanits.


Kirjastus Tänapäev


Labürindijooksja

Labürindijooksja
James Dashner
Tõlkija: Mai Tõnisoo

Kui 16-aastane Thomas liftis ärkab, mäletab ta vaid oma eesnime. Aga ta pole üksi. Kui lifti uksed avanevad, leiab Thomas end suurel kiviseintega ümbritsetud väljakul teiste poiste seas. Just nagu Thomas, ei mäleta ka välujad (nii nad ennast kutsuvad), miks või kuidas nad sinna sattusid. Kõik, mida nad teavad, on see, et igal hommikul avanevad neid ümbritseva labürindi kivist uksed. Ja igal ööl need sulguvad. Keegi ei taha pärast pimeduse tulekut labürinti lõksu jääda.

James Dashneri romaani järgi valmib 2014. aasta sügisel 20th Century Fox’is samanimeline film (reþissöör Wes Ball).
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0575)