Kirjastus Fantaasia
Saladuslik tsaar

Maniakkide Tänav
J. J. Metsavana
Jaagup Mahkra

Saladuslik tsaar

Maale läheneb hiigelasteroid Tooni, mis ähvardab lõpetada inimkonna eksistentsi. Maailma
riikide valitsused otsustavad planeedi maha jätta ja minna otsima ellujäämisvõimalusi mujalt
päikesesüsteemist ning kaugemalt galaktikast. Kuid ressursside puudusel ei ole võimalik võtta
kaasa kõiki maalasi. Mis saab neist kes lähevad teele? Mis saab neist kes jäävad maha?

Kolm eesti ulmeautorit vaatavad läbi käesoleva jutusarja tulevikku ning toovad teieni nii
humoorikaid kui ka kurbi lugusid lähi- ja kaugtulevikust. See on nägemus maailmast mida
ühendab kogu inimkonda vapustav kataklüsm.

Maailmast, kus ohu eest pagejad jätavad endast maha rahuingli kes lõpetaks sõjad.

Maailmast kus taevane kaitsja on käegakatsutav reaalsus.

See on tehisintelligentsiga ründesatelliitide kompleks.

Kellele sõber, kellele vaenlane:

Ippolit.

Meremaa jutud

Ursula K. Le Guin
Meremaa jutud
Sari: Orpheuse Raamatukogu

Ulmekirjanduse suurmeistri Ursula K. Le Guini klassikaline Meremaa-tetraloogia ilmus eesti keeles aastail 1994-1996 ning nüüd on kõigil sarja fännidel võimalik lugeda lühiproosakogu "Meremaa jutud". Lisaks juttudele on kogumikus Le Guini kirjutatud pikem ülevaade Meremaa ajaloost, mütoloogiast, etnoloogiast, keelest, kultuurist ja sotsiaalsetest suhetest, mis pakuvad Meremaa-sõpradele kindlasti palju avastamisrõõmu.

Kogumiku viies lühiromaanis, jutustuses ja lühijutus vaadeldakse Meremaa erinevaid ajastuid ja teemasid: näeme Roke Võlurite Kooli sündi, kohtume uuesti Raudkull Gedi ning tema esimese õpetaja, Gonti saare võluri Ogion Vaikijaga ja saame kõigele lisaks teada, millised arengud leiavad Meremaal aset pärast romaani "Tehanu" sündmusi. Kui sarja varasemaist osadest teame, et võlukunst ja Võlurite Kool on naistele keelatud, siis käesolev kogumik lahkab just naissoo ja võlukunsti probleeme, millele osaliselt viidatakse juba "Tehanus", ning pakub lugejale küllaltki ootamatuid saladusi ja avastusi.


Kirjastus Tiritamm
Myrgitroon reklaamiks (1)

Celine Kiernan
Mürgitroon

Wynter Moorehawke'i, kaitsjaemandat ja meeste ametis selliseisusse tõusnud tüdrukut, ootavad ees elu süngeimad päevad, kui ta kodumaale tagasi tuleb. Tema lapsepõlve rahuarmastavas ja multikultuurses kuningriigis käärivad rahutused; võllad ja puurid on taas ristteedel, Shearingi vaim ehmub tüdrukut nähes ning tema armsad kassid on tapetud. Kuningas on nõuks võtnud pühkida ajaloost kõik jäljed kroonprints Alberonist ning panna tema asemel troonile oma sohipoeg Razi.

Kuningriigis valitsevad jõud seavad Razi ja salapärase Christopher Garroni elu aina suuremasse ohtu ning noormehed kavatsevad põgeneda. Kas Wynter peaks nendega kampa lööma, riskides tapmise, piinamise või vangistusega?

Haarav lugu intriigidest, poliitikast, seiklustest ja romantikast, mis leiab aset elava fantaasiaga ümber kujundatud keskaegses Euroopas.

Tõlkinud Eve Laur
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0679)