tortikahMeil on teile ja kõigile lugejatele hea uudis, mida me nüüd ka suurima rõõmuga teatavaks teeme. Naeratades ja uhkusega saame öelda, et Reaktor saanud viieaastaseks. Reaktor on ilmunud ilma pausideta kõik need aastad, seda hoolimata ilmast, aastaajast ja sõltumatutest jõududest. Kõik tekstid ja pildid, mis Reaktoris on ilmavalgust näinud, on tehtud vabatahtlikus korras ja rahalist tasu pole keegi selle eest saanud. Samuti on vabatahtlikud ka kõik Reaktori toimetajad, tõlgid ja kõik need ülimalt vajalikud, kuid avalikkusele nähtamatud inimesed, kelleta ajakirja ilmumine poleks võimalik. Lisaks Eesti autoritelt pärit juttudele oleme avalikustanud ka mitmeid tõlkelugusid. Kui nimesid mainida, siis tuntumad oleks ehk Bruce Sterling, Norman Spinrad, Charles Stross, Andrzej Sapkowski, Andrei Lazartšuk, kuid see nimekiri on palju-palju pikem..

Autoreid, kes on enda töid või artikleid avaldanud, on selle aja jooksul läbi käinud 206, mitmed neist pole Eesti kirjandusmaastikul tundmatud nimed. Reaktori kaudu on tuule tiibadesse saanud mitmed noored Eesti kirjanikud, näiteks Weinberg, Jaagup Mahkra ja ka siinkirjutaja ehk J.J Metsavana. Ka „Saladusliku tsaari” tsükli esimesed lood said avaldatud Reaktoris.

Kui nüüd arvudest rääkida, siis erinevaid uudiseid, artikleid, ülevaateid, arvustusi jutte ja tõlkejutte on kokku ilmunud 1011 tükki. Uhkusega võime öelda, et Reaktori parimatest eestikeelsetest originaaltekstidest on koostatud juba kaks kogumikku, ning hetkel käib kolmanda kogumiku kokkupanek. Anname lootust, et peagi näeb ka see trükivalgust. Reaktor on välja andnud ka ühe väikesetiraažilise pabernumbri, mis koondab endas artiklite paremikku.
Reaktori illustratsioone ja kaanepilte on joonistanud paljud andekad noored kunstnikud (Reaktori poliitika on varustada iga number originaalse kaanepildiga).

Mida me veel tahame kõigile südamele panna, on see, et me ootame teilt kaastöid. Olge julged ja jagage meiega oma kirjandus- ja kunstialaseid püüdlusi!

Lisaks värsketele teostele ootame aga heameelega täiendust ka toimetusele. Nagu vabatahtlike asjadega ikka, tekib mõnedel inimestel aja jooksul muid kohustusi või tahavad nad lihtsalt Reaktori tööst puhkust võtta. Lisaks toob värske kaader ka värskeid ideid, vaatenurki ja lahendusi, milledele me pole osanud mõelda. Seega, kui tahad proovida ajakirja toimetaja ametit, võta meiega ühendust. Toimetaja ülesandeks on suhelda autoritega, kirjutada artikleid, parandada õigekirja ja veel kümme muud ametit, aga võib ka spetsialiseeruda. Näiteks pole meil enam ammu olnud kunstitoimetajat, kes tegeleks Reaktori veebi visuaalse külje täiustamisega, fotode, illustratsioonide otsimise ja illustreerijatega suhtlemisega. Samuti võib hakata näiteks jututoimetajaks. (See võib anda näiteks ise jutte kirjutavale inimesele üllatavalt palju väärt kogemust, mis aitab ka enda tekste uue pilguga vaadata.) Nagu ülevalpoolgi öeldud siis palka me ei maksa, aga mõningaid olulisemaid asju siin maailmas ei saagi rahaga mõõta. Saadav kogemus ja võimalus töötada endale meeldiva asja kallal on üks neist.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0570)