Sügaval Läänemere põhjas asus väike kuningriik, mida valitses näkist kuninganna. Oma alamate hulgast oli ta endale valinud väikese haaremi, mis koosnes 99 mehest. Ühel päeval otsustas kuninganna, et on aeg endale sajas mees otsida ja kuna see on ta sajas, siis peab ta ka eriline olema.

„Aga kust nii erilist meest leida?“ mõtles kuninganna. Praegusegi haaremi kogumiseks oli tal palju aastaid läinud.

Oma troonil istudes ja selle üle mõeldes märkas näkk, kuidas ülalt langeb mere sügavustesse meremees. Hetkegi viivitamata ujus näkk kohe uppunut päästma. Mees kätevahel, tekitas näkk tema pea ümber õhumulli ja viis ta seejärel oma paleesse, kus kuningannal õhuolendite jaoks suur ruum oli. Näkk puhus meremehele suu kaudu õhku sisse ja kohe tõusiski see istukile ning köhis kogu vee välja. Mehe esimene mõte oli, et ta näeb und või on purjus. Seejärel nägi ta enda ees kalasabaga näkki, kes teda kannatlikult ootas. Mees tõstis käe, et näkki katsuda – on see, mida ta näeb, ikka reaalne? Kuninganna näole ilmus lahke naeratus, ta avas suu ning hammustas mehe käel sõrmed otsast. Mees karjus suurest valust nii, et pisarad voolama hakkasid.

„Missugune memmekas,“ ütles näkk. „Mees, ma parandan su haavad, annan sulle maailmamere rikkused ja viin sind tagasi maa peale, kui sa nii soovid. Selleks pead sa aga ühe tingimuse täitma. Kui sa seda ei suuda, tapan ma su.“

Suurest valust hoolimata lõpetas mees otsekohe karjumise.

„Missugune on see tingimus?“ küsis mees.

„Sa pead ühele mu küsimusele vastama.“

Teist valikut näki käest pääsemiseks mehel ei olnud, nii nõustus ta seatud tingimusega.

„Küsimus on selline: missugune on üks tõeline mees?“ lausus väikese merepõhja-kuningriigi valitsejanna.

Mees mõtles hetke, aga kuna ta oli alati oma otsustes kindel olnud, siis tuli vastus lihtsalt: „Tõeline mees on see, kes tegutseb nii, nagu ta süda ütleb.“

Sellist vastust kuninganna ei oodanud. Ülejäänud 99 meest püüdsid teda oma vastustega meelitada, öeldes midagi säärast, nagu „Tõeline mees on alati oma naisele truu“ või „Tõeline mees peab oma naist kõige tähtsamaks“. Seekord tundus vastus olevat aus ja tulevat südamest. Näkk tundis, et on leidnud endale väärilise mehe. Kuna see on tal aga sajas mees, otsustas näkk mehe soovide täitmise asemel talle hoopis veel küsimusi esitada.

„Ütle mulle, meremees, milline on üks tõeline naine?“

Mees oli vihane: ta ju täitis ometi seatud tingimuse ja tahtis nüüd, et ta haav parandataks ning et ta siit kiiresti ära saaks. Seetõttu tuli vastus kiire ja mõtlematu: „Tõeline naine kuulab, mida mees talle ütleb!“

Kuninganna sai maruvihaseks ja ütles: „Tõeline naine teeb, mida tahab!“

Otsekohe tappis kuninganna mehe ära ning sellest ajast peale ei küsi ta enam kunagi meeste arvamust.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0604)