6JAFFOfficialPoster6. JAFF toimub 27.04 - 06.05 Tallinnas ja 14.05 - 20.05 Tartus.
JAFF ehk Jaapani Animatsiooni Filmifestival on juba aastast 2007 toonud meie väikse Eesti kinolinadele tõusva päikese maa animeeritud suurteoseid. Kuigi iga aasta on räägitud, kuidas see nüüd jääbki viimaseks ja järgmist festivali küll enam välja ei vea, toimub see siiski ka sel aastal ja järjekorranumber on visalt kuueni kasvanud.

Nagu enamus festivale, alustas ka JAFF väikselt. Esimesel festivalil oli vaid käputäis filme ja valdavalt Studio Ghibli toodang, kust pärit siis meie maal veidi tuntumad animefilmid nagu “Vaimudest viidud”, “Howli liikuv kindlus” ja isegi väljapool JAFFi kinodesse jõudnud “Ponyo mäe otsas”.

Aastatega on aga kasvanud nii filmide valik kui hulk. Lisaks läbi ajaloo hinnatud filmidele on meieni toodud Jaapani filmifestivalide võitjaid ning verivärskeid suurteoseid. Üks sellistest oli 2010 aastal 4. JAFFi raames linastunud “Evangelion 2.0: Murdumine” – vaieldamatult oma aasta oodatuim animefilm. Samal ajal, kui iga eestlane võis minna kinno ja Evangelioni originaalfilmirullilt vaadata, oleks fännid ülejäänud maailmas andnud vasaku käe kasvõi halva camripi eest.

Kes tahab ka sel aastal maailma animefänne kadedaks teha, siis vaatama tasuks minna vaevu kaks kuud tagasi Jaapanis esilinastunud “Berserk kuldajastu” esimest filmi. Tegemist siis mehisusest nõretava pseudokeskaegses ühiskonnas inimloomuse üle arutleva seikluspõnevikuga.

45


Põhiprogrammist leiab lisaks Berserkile ka teise eeskätt meespublikule mõeldud teose - “Redline”. Kui sulle meeldivad autod, naised, tulevikumaastikud ja unz-unz kombineerituna kaunilt viimistletud kesta, siis võib-olla leiad just siit oma uue armastuse.

Üleüldiselt ei tohiks selle aasta programm ulmefänne külmaks jätta. Eraldi alamprogramm “Klassika” koondab endast kolme väga eri ajajärgust pärit ulmefilmi: 1988. aasta “Akira”, 1995. aastat pärit, kuid 2008 aastal uue kuue saanud “Hing anumas” (Ghost in the Shell) ning 2007. aasta kohta päris päevalt 3D animatsiooni kasutanud “Appleseed Ex Machina”.

Kerget ja romantilist, kuid samuti ulmelist maailma pakuvad Makoto Shinkai filmid, kes on sel aastal põhjalikumalt luubi alla võetud. “Pilvede taga” ja “Kauge tähe hääl” on eelnevatel JAFFidel juba linastunud, kuid “Unustatud häälte püüdjad” pakub täiesti uusi kauneid hetki ja närvikõdi.

39


6. JAFFilt leiab ka nostalgitsemisvõimalust. Nimelt näidatakse lisaks Vene, Jaapani ja Lõuna-Korea nukuanimaatorite koostöös valminud uusversioonile “Potsatajast” ka nelja nõukogudeaegset lühifilmi lasteraamatu "Krokodill Gena ja tema sõbrad" ainetel.
Lühifilmide programme on tulemas teisigi, kuid kõike ei saa ka ette ära rääkida. Ülejäänud filme ja nende kirjeldusi saab vaadata aadressilt http://www.animefest.eu.

40


Alla on laadida võimalik ka festivali kataloogi (link allpool), kus on lisaks ilusatele piltidele ka kava, filmide info ja programme tutvustavad tekstid.
http://www.animefest.eu/JAFF6/JAFF_2012_Kataloog_210x148+5mm_final.pdf
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0562)