veiko-belials1. Eessõnas on sul juttu triloogia-kogumikust. Kuna võiksid ilmavalgust näha kaks järgmist jutukogu? On sul midagi juba kirjas?
Kuigi uue kogumiku avaloo alguse tegin juba ära, ei julge ma veksleid välja anda. Põhjus, miks täpsemalt lubada ei julge, on lihtne – Lew R. Bergi Willardi jutukogu jaoks ühe pika loo lõpetamine, mis tal endal tegemata on jäänud ja Strugatskite „Väikemehe“ tõlkimine on kiiremad tööd, mis on praegu järjekorras eespool. Ja eks palgatööd tuleb ju ka teha…

2. Millised lood on Veiko Belialsi kaubamärgiks?
Vaat seda tuleks vist teistelt küsida. Jube tore oleks ju mõelda, et näe, see on minu kaubamärk, ma nüüd seda ainult kirjutangi. Kui sa mõtled temaatikat, siis õnneks kirjutan ma nii SF-i, fantaasiat kui õudust, mis tähendab, et ei ole nii-öelda ühte kaubamärgi-teemat. Mõnes mõttes oleks ühe asja juurde jäämine ju lausa piirav. Praegu ma vähemalt loodan, et kuna ma katsetasin viimases kogus ka enda jaoks uusi asju, siis ehk tabas mõndagi lugejat ka rõõmus üllatus. Või vähemalt ootamatus.
Vormiliselt... Jah, jutt istub mulle ilmselgelt paremini kui romaan, mis seal salata. See aeg, kui mu kaubamärgiks võis aga nimetada ülilühilaaste, on loodetavasti möödas.
Stiililiselt olen mõnikord kiita saanud oma lüürilisuse ja meeleolu loomise eest. Samas ma ise loodan, et mul on lüürikale lisaks ka valusaid ja teravaid jutte…
Nii et ei mina tea, mis see kaubamärk peaks olema. Äkki siis hoopistükkis mitmekülgsus?

3. Veiko Belials on tuntud lühijutu-mees, kuid kas sul on peas liikumas ka mõne romaani idee?
Lakooniliselt: on. Täpsustama hetkel ei hakka. Ilmselt saab see olema üsna pikaldane protsess ja ei jõua tulemuseni veel niipea.

4. Kui sa oma loometeele tagasi vaatad, siis kas sa ei tahaks anda välja uued ja parendatud Ashinari kroonikad? Või mõlgub sul äkki meelel hoopis mõte soojendada üles Fabuluse-Cassili maailm?
Ei seda, teist ega kolmandat. Mulle üldiselt ei meeldi mõte mingeid vanu asju ümber teha. Cassili maailma annaks ehk tõesti tahtmise korral midagi kirjutada (näiteks Wakanga ja Ilga edasistest seiklustest), aga praegu pole küll ühtegi ideed. Pigem keskendun ma uutele asjadele.

5. Kellega on plaan järgmistes raamatutes koostööd teha ja mõni jutt kahasse kirjutada?
Selliseid asju on raske ette planeerida. Mul poleks midagi koostöö vastu näiteks Maniakkide Tänavaga. Ja eks omamoodi koostöö käib meil praegu Veskimehega Bergi materjalide kõpitsemise kallal. Ma ei ole võtnud endale eesmärgiks kaasautoreid kollektsioneerida. Lihtsalt nii on juhtunud.

6. Kas tuumapunklik Rodina maailm võib mingi hetk saada veel täiendust?
Ma arvan, et võiks. Selles maailmas võiks olla veel mitmeid avastamata nurgataguseid, kuhu oma nina toppida. See oli ka piisavalt lahe kogemus (hull maailm nõuab hulle inimesi), et sellega veel katsetada (ja miks mitte ka jälle koos). Igatahes on mul laual virn viiekümnendate nõukogude kirjandust ja aeg-ajalt teen ma mõningaid märkmeid – ehk kuluvad lõpuks ära.

7. Oled viimasel ajal paistnud silma ka agara tõlkijana. Kas on hetkel midagi uut ka sellel alal käsil?
Jah, nagu eespool öeldud – Strugatskite „Väikemees“ on töös ja umbes kolmandik on tõlgitud.

8. Palju sul kirjutamise-tõlkimise ja Estconi korraldamise kõrvalt aega ulme lugemiseks jääb?
Vastikult vähe. Taustatöödeks (eelkõige selle mõttes mõlkuva romaani jaoks) tuleb lugeda meeletutes kogustes kõikvõimalikku kirjandust, nii et ulme jaoks tuleb tõsiselt aega näpistada.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0579)