1964971 10152238005697457 485480348 n

Traditsiooniliselt saab aprilli viimasel nädalavahetusel, 24.-27. aprillil kevadisest Haapsalust teravaid kinoelamusi otsivate filmifännide kohtumispaik, sest algab üheksandat korda toimuv Baltimaade suurim zanrifilmide festival HÕFF.

Kaasaegse ja laiahaardelise filmivalikuga HÕFF demonstreerib põhiprogrammis viimase kahe aasta parimaid, julgemaid ning originaalsemaid ulme-, fantaasia- ja õudusfilme. Samuti jätkatakse kinoklassika kullavaramut tutvustavate eriprogrammidega, linastuvad mitmed kultuskino pärlid ja publiku tõmbenumbriks kujunenud ekstreemfilm. Kokku näidatakse 22 täispikka linateost ning koos lühifilmidega näeb festivali programmis üle 30 linateose kõikjalt maailmast. Kõiki filme on võimalik näha eksklusiivsena vaid ühel korral Haapsalu kultuurikeskuse kolmes saalis.

Avafilm, põhiprogramm ja lühifilmide võistlus

HÕFFi seekordne avafilm on ameerika sõltumatu kino tipptegijate Adam Wingardi ja Simon Barretti (“Võigas surm”, “V/H/S”, “Surma aabits”) stiilne ning kauaoodatud musta komöödia elementidega triller “Sina oled järgmine” (You’re Next), mis on pälvinud ohtralt kiidusõnu nii kriitikutelt kui ka publikult.

Lisaks on programmi kinnitatud eelmise aasta üks hinnatuim ja visuaalselt väga nauditav Aasia õõvafilm “Rigor Mortis” (Hongkong, Hiina), hoogne õuduskomöödia “Tapper 3” (Hatchet 3, USA), Ladina-Ameerika zombie-film “Must meri” (Mar nero, Brasiilia), vanadest reklaam- ja õppefilmidest kokku lõigatud üle võlli huumoriga fantaasiafilm “President Huntmees” (President Wolfman, USA), David Lynchi filmide stiilis valminud müstiline road movie “Uitaja” (The Rambler, USA). Saksa kirjaniku Charlotte Roche’ šokeerival noorteromaanil põhinev samanimeline mängufilm “Märgalad” ning USA-Suurbritannia koostööl valminud hirmufilm “Vaikiv kurjus”, mille Baltimaade esilinastus toimub HÕFFil. Rahvusvahelise esilinastuse saab aga HÕFFil esimene Kõrgõstani õudusfilm “Teispool”, milles paranormaalseid nähtusi uurivat filmigruppi hakkavad terroriseerima tundmatud jõud.

Teist korda astuvad HÕFFil võistlustulle lühifilmid, mida hindab kolmeliikmeline rahvusvaheline þürii. Parimaks osutuv film võidab Haapsalus Hõbedase Méli?s

„Rigor Mortis”



“Hatchet 3”



„You’re Next”



“Märgalad” (Wetlands)



“Vaikiv kurjus” (The Quiet Ones)



“Teispool” (По ту сторону)

http://www.youtube.com/watch?v=5mlOx5tjdXU



Trashi plaat!
trashcan

Ka sel aastal koostab Gert Moser, rohkem tuntud kui filmi- ja muusikablogi Trash Can Dance, HÕFFi jaoks muusikakogumiku, mida saab soetada nii festivalil kohapealt kui kingitusena kaasa ostes festivali passi. Tänavuaastane plaat koosneb 1980ndate aastate vaimus eesti diskomuusikast. Selleks, et need plaadid saaksid endale karbid, kogub HÕFFi meeskond CD karpe. Kogumiskast asub Telliskivi 60A all koridori laual.

Nostalgiaprogrammi retro-horror

Festivali nostalgiaprogramm on pühendatud populaarsetele õudus- ja seiklusfilmidele, mis hirmutasid 1980ndatel aastatel miljoneid kinokülastajaid terves Nõukogude Liidus.

Täpsemalt näidatakse retro-horror nimelises programmis kolme filmi aastatest 1977-1981. Esimene neist, “Legend dinosaurusest” (Jaapan, 1977) räägib Fudžijama mäe sügavatest koobaskäikudest ümbritsetud järve lähistel toimunud sündmustest, kus suvitajad leiavad koopast draakonimune meenutavad kivimid. Peagi hakkab suvitajate rahu häirima mitme eelajaloolise sisaliku ilmumine. Toona jaapani filmistuudio Toei kõige kallimaks mängufilmiks osutunud linateos sai nõukogude kinolevis kiiresti suureks hitiks ja seda käis uudistamas üle 48 miljoni vaataja.

“30-35 aastat tagasi nähtud kinofilmid saavad aja möödudes mingi seletamatult magusa kõrvalmaitse, mida on raske sõnadega edasi anda. Olgugi, et kõik programmis linastuvad filmid tunduvad tänapäeval üle vaadates naeruväärsed ja ajale täielikult jalgu jäänud, on nad ikkagi armsad ja neid tahaks vaadata veel ja veel. Minu, tollal 8-aastase poisikese jaoks sai just jaapanlaste filmist “Legend dinosaurusest”, mille seansid 1980. aastal sageli läbi müüdi, ühe tõelise õudusfilmi sünonüüm. Mälestus filmi hirmsamatest stseenidest ei ole kustunud tänase päevani,” kommenteerib programmi kokkupanija Helmut Jänes.

Retroprogrammi kuuluvad veel ka efektiderohke fantaasiafilm “Atlantise valitsejad” (Suurbritannia, 1978) ja lõdvalt Jules Verne’i romaanidele toetuv seikluskomöödia “Koletiste saare saladus” (Hispaania/USA, 1981).

Kõik retro-horror programmi filmid linastuvad Haapsalu kultuurikeskuse väikeses saalis originaalkeeles ingliskeelsete subtiitritega.

“Legend dinosaurusest” (saksakeelne trailer)



“Atlantise valitsejad”



“Koletiste saare saladus”



Elutöö auhind

Tänavune elutööpreemia saab verdtarretava õõvafilmi “Texase mootorsaemõrvad” (1974) autor - Ameerika lavasaja Tobe Hooper. Tema käe alt on tulnud ka 1974.

Tobe Hooper (s. 1943) alustas tööd lavastajana 1960ndate aastate lõpus ja tegi oma esimese täispika mängufilmi 1969. aastal. Režissööri teine film, madalaeelarveline slasher (lõikumisfilm) “Texase mootorsaemõrvad” (1974) tõusis kõigile ootamatult aasta väljapaistvaimaks filmisündmuseks ning seda on tänaseni nimetatud ka filmiajaloo üheks olulisemaks linateoseks, mis mõjutas tugevalt sõltumatu õudusfilmi žanri edasist populaarsust. Tänavu neljakümnendat juubelit tähistavale filmile on tehtud ka arvukalt kahvatumaid uusversioone, millest viimane jõudis eelmisel aastal kinoekraanidele 3D-formaadis.

Tänaseks on Hooper lavastanud arvukalt miniseriaale ning 16 täispikka mängufilmi, teiste hulgas „Elusalt söödud” (1977), „Poltergeist” (1982) ning “Texase mootorsaemõrvad 2” (1986). Režissööri värskeim töö „Džinn” esilinastus möödunud aastal.

Festival demonstreerib kahte Tobe Hooperi filmi. Juubeli auks restaureeritud “Texase mootorsaemõrvade” kõrval näeb HÕFFi publik ka algselt miniseriaalina vändatud, kuid Euroopa turu jaoks kinofilmiks monteeritud linateost “Salemi vampiirid” (1979), mis põhineb Stephen Kingi samanimelisel romaanil. Sageli ka kõige alahinnatumaks Stephen Kingi ekraniseeringuks nimetatud ja Eestis seninäitamata teost näeb festivalil 35-millimeetrisel filmikoopial.

Elutööpreemia laureaat saadab tervitussõnad festivali publikule video teel.

PS: Varem on HÕFFi elutööpreemia pälvinud Shinya Tsukamoto (Jaapan), Adam Mason (Suurbritannia), Andrei Iskanov (Venemaa), Brian Yuzna (USA/Indoneesia) ja Hideo Nakata (Jaapan).







Maailma halvim film ja friikidele.

Selle aasta HÕFFil näeb väidetavat maailma halvimat filmi.

Haapsalu õudus- ja fantaasiafilmide festivali friigiprogrammis linastub 2003. aasta mängufilm “Tuba” (The Room), mis tõusis kiirelt kultusfilmi staatusesse ja mida sageli on tituleeritud ka halbade filmide “Kodanik Kane’iks”.
Tänaseks on ameeriklase Tommy Wiseau’ kirjutatud, produtseeritud ning lavastatud armastusdraamast kasvanud välja omalaadne “maailma halvima filmi” fenomen, mida ei näidata edukalt üksnes festivalidel, vaid ka järjepidevalt erinevates kinodes üle kogu maailma.
HÕFF toimub 24.-27.aprillini Haapsalu Kultuurikeskuses. Sooduspasse veel on!

„The Rambler”



„President Wolfman”



„Black Sea/Mar nero”



Lõpetuseks

Filmiprogramm täieneb jooksvalt ja kinnitatud filmide kohta leiab infot festivali kodulehelt www.hoff.ee. HÕFFi sooduspassid hinnaga 30 € on müügil Piletilevis 31. märtsini. 1. aprillist saab passi soetada 37 € eest. Festivali üksikpiletid ja päevapassid tulevad müüki 10. aprillil. Hõffil näeme!
302432 10151608236297457 1838142161 n
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0565)