1


Aeg-ajalt – viimasel ajal üha tihedamini – tundub mulle, et mina olen imelik, kui ma julgen tahta, et filmidel oleks mingisugune kvaliteet. “Aga see on ju meelelahutus,” ruigab pööbel kooris, kui neile vägagi veenvalt põhjendada, miks üks või teine film pole kvaliteetne või miks sarnased filmid vanasti paremad olid. Isegi meelelahutus võib olla kvaliteetne ja austada vaataja intellekti. Uus “Tähesõdade” film jookseb kahjuks lati alt läbi, nagu ka märgatav osa inimkonnast, kes sellega rahul on. Sest rahuloluks on väga vähe põhjust.


Ma täpsustaks igaks juhuks, et ma pole keskmisest suurem fanboy ning mul ei olnud ep7 suhtes mingisuguseid ootusi. Kuid seda, et nii hinnalise frantšiisi uus osa lihtsalt ülejala valmis tehakse, ma päriselt ei oodanud. Ärilise külje pealt saan ma sellest vist aru – maksab pakend. Tähtis on “Star Warsi” logo, mida absurdse, maailma ajaloos enneolematu reklaamikampaania käigus filmidele ja apelsinidele ja kõikmõeldavatele nende kahe vahele jäävatele asjadele peale plätserdatakse. Hinded, mida kriitikud filmile annavad, on ebaolulised – kõik lähevad seda nagunii vaatama.

2


Aga filmi juurde tagasi tulles – mis mulle ikkagi meeldinud? See, et selles ei olnud mitte midagi. Mingid ilma näota tüübid tegid mingeid ebahuvitavaid asju ja vahepeal sähvisid laserid. Lugu oli, nagu mitmed on öelnud, sisuliselt ep4 ümberjutustus. Ma ei saa aru, mis sellise teguviisi mõte oli. Impeeriumi asemel on nüüd mingi “First Order”, mis on õppinud oma eelkäija vigadest ja püüab uue Surmatähe-taolise relva abil, mis on veelgi haavatavam kui eelmine, galaktikat valitseda. Gerondid ja teismelised tüdrukud ühendavad väed ning teevad selle plaaniga muidugi üks-null. Ja “First Order” olevat olnud veel võimsam kui Impeerium omal ajal. Nojah.

3


Räägime tegelastest. Neis lihtsalt ei olnud sädet. Nad ei sobinud sinna. Harrison Ford on vana, väsinud ja võimetu uusi trikke õppima, nagu me juba tema viimastest filmidest teame; ilmselt tuli ta filmi lihtsalt pensionilisa teenima (ja sai kuuldavasti kena kopika). Naistegelane (päris ma neid nimesid mäletangi) oli klassikaline Mary Sue ja sellega tema iseloom piirdus. Lisaks “tugevale” naistegelasele pandi SJWde rõõmustamiseks sisse ka neeger, ja enne, kui te rassismikaardi heidate, minge persse – ta pandi filmi täpselt sellepärast. Mul ei ole midagi neegrite vastu “Tähesõdade” filmides, aga vähemalt kvaliteetsema neegri oleks võinud võtta, sest praegune pole kuskiltki otsast näitleja. Siis too piloot, kes meenutas Bruce Campbelli ning kes algul oli ja siis ununes, et hiljem uuesti välja ilmuda – kui ma pean viitama kellelegi kui “mäletad küll, tollele tüübile”, siis on vist kõik vajalik öeldud. Mis puutub kurjamitesse, siis oleks võinud keegi JJ Abramsile öelda, et “Spaceballs” ei ole üks ametlikest “Star Warsi” osadest ja sealt ei maksa šnitti võtta. Maskiga pimeduserüütel oli iseäranis hale kuju. Said kolki ilma jõutunnetuseta negru ning teismelise tüdruku käest? Hea töö! Muidugi võtame su sithide sekka vastu. Siin on põrandahari, luuser. Järele mõeldes oli mask (kahtlaselt sarnane EU tegelase Revani omale) õige valik, sest kui ta selle peast võttis, oli tema noore Jeff Goldblumi nägu kõige ebasithilikum asi, mida ma näinud olen ning tema vinguv nasaalne hääl tekitas tahtmise see pikk nina valgusmõõgaga otsast raiuda.

4


Kui nüüd tulla selle va kiidetud “meelelahutuslikkuse” juurde, siis seda tõesti veidi oli. Paar kohta olid päris naljakad ja paar vastuvõetavat lahingustseeni oli ka. Samas ma haigutasin päris tihti, nii et midagi vaimustavat ei olnud; ühtegi “ohohh!”-momenti ei paistnud kusagilt. Parim asi filmis – allakukkunud tähehävitaja vrakk – oli äge element; kahjuks sai see liiga vähe kasutust. Minu poolest oleks seal võinud toimuda hoopis suurem osa tegevusest.

5


“Jõud (t)ärkab, haigutab ja läheb tagasi magama” on nõrgim “Tähesõdade”-film peale “Holiday Specialit”, mis ei ole eriline tunnustus. Selles ei ole taolist ajusöövitavat sõgedust nagu ep1-s, aga selles ei ole ka mingit sära – ja ma vaatan palju parema meelega halba, aga hingega asja, kui otsatut keskpärasust. Vähemalt ei ole enam võimalik madalamale langeda. Vist.

4/10
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0664)