Estcon on Eesti ulmefännide iga-aastane kokkutulek, mis toimub reeglina juulikuu eelviimasel nädalavahetusel looduskaunis kohas. Erinevalt muu maailma conventionitest toimub Estcon välitingimustes ning sellest tulenevalt pole ettekanded sedavõrd akadeemilised, programm niivõrd tihe ja suurt rõhku pannakse ka kultuursele lõõgastusele. Estconil osalejatel on suurepärane võimalus kohtuda eesti ulmekirjanikega: Veiko Belials, Meelis Friedenthal, Indrek Hargla, Leo Kunnas, Siim Veskimees, Maniakkide Tänav ja teised.
1 (3)

Esimene Eesti ulmehuviliste aastakokkutulek Estcon '98 toimus 25.-26. juulil 1998. a. Tõrvaaugu puhkebaasis Aegviidu lähedal. Üsna mitu korda on Estconi peetud Järvamaal, Nahkmetsas, Väätsa jahimajas ning sellessamas paigas toimunud Estcon 2002 kajastav kokkuvõte peaks andma ammendava ülevaate kohast, ulmefännidest ja nende kokkutulekust. Viimastel aastatel on Estcon nihkunud Lõuna-Eestisse, Põlva maakonda Saarjärvele, ürituse kestuseks on kujunenud kaks ööpäeva - reede pealelõunast pühapäeva lõunani.

Kui sa oled paaril viimasel aastal käinud, siis põhimõtteliselt on kõik samamoodi. Kui see on su esimene Estcon, siis tasub läbi lugeda.
kusasub1.jpeg

Estconi kohast
Saarjärve puhkemaja asub Lõuna-Eestis, Põlva lähistel. Puhkemaja omanik on pildialbumi teinud, kust saad oludest aimu.
Maja on männimetsa sees, saun on järve kaldal eraldi majakeses, maja ja sauna juures on lõkkeplatse ja grillrenne, sauna juures on paadisild, järve ääres on liivaga vetteminekukoht, metsas on ka korv- ja võrkpalli mängimise plats. Metsas kasvavad mustikad, järve ääres sebivad sääsed. Lähim maja on järve vastaskaldal. Järve vesi on turbast pruun, nii et peale ujumist tuleb duši all käia, aga muidu väga mõnus.
Majast veidi tee poole jääb asfalteeritud parkimisplats, kuhu auto parkida, kui kraam maja juures maha visatud.

Majutus
Majas on 4- ja 5-inimesed toad ning kokku 38 voodikohta, lisaks kuuene tuba sauna kohal.Voodikoha juurde käib voodipesu ja käterätik, aga sauna ja ranna tarvis tasub üks suurem rätik kaasa võtta. Voodikohad jagatakse huvilistele registreerumise ja maksmise järjekorras, eelkõige veebis reganud ja ülekandega tasunud, vabad kohad Estconil elavas järjekorras. Aegsasti märku andnud saavad oma toatäie komplekteerida, teised jaotatakse tubade vahel.
Esimese korruse toad avanevad koridori, teise korruse toad otse verandale. Esimesel korrusel on ka köök, wc-d, dushiruumid (boileriga), teisel korrusel väike seminariruum, kust pääseb pööningule.
Metsa alla võib panna oma telgi ning maja pööningule või mõnda sõbralikku toanurka võib end magamiskotiga sisse seada.
DSC 0680

Saun
Sauna köetakse nii reede kui laupäeva õhtul. Saun on väike majake järve kaldal ning paadisillalt saab vette. Sauna ees on veranda ning laud pinkidega, sauna kõrval on grill-plats.
Kui osalejad ise just teisiti ei korralda, on tegemist segasaunuga.
Sauna kasutamise eest eraldi tasu pole, see on osavõtutasu sisse arvestatud.

Alkohol
Lubatud täisealistele ja mõistlikus koguses. Korrarikkujad pasteerime ja tõstame ürituse ukse taha.

Toitlustus
Kohapeal on tellitud laupäeva kella 14neks toitlustus, seda serveeritakse buffeelauana ja selle ‘
maksumus ühe inimese kohta 9,90 eurot
*Eelroog: Köögiviljasupp (lihata)
*Praad
I. variant Paneeritud šnitsel sealihast, Keedetud kartulid, Toorsalat, Kaste (+leib, sepik)
II. variant Jahus ja munas paneeritud broilerifilee, Keedetud kartulid, Toorsalat, Kaste (+leib, sepik)
*Dessert: Vaniljedessert marja-puuviljakastmega
*Jook: Vesi sidruniga
Kui soovid olla kokkuhoidlik, võid ise süüa teha, köögis on selleks kõik võimalused. Köögis on ka külmkapp, kuhu eelkõige läheb söök, ning kui ruumi jääb, siis ka joogid. Kui sul on kaasaskantav või nö. autokülmik, siis on kindlasti hea mõte see kaasa võtta.
Kohalik kraanivesi on pruunikas - kui sa seda ei usalda, võta oma joogivesi kaasa.
Korraldajad pakuvad võimalust saada osa hommikusöögist ja soojast 3-käigulisest lõunasöögist. Hommikusöögi osas võid otsustada viimasel hetkel, et soovid, lõunasöögi soovijate nimekirja paneme kinni Estconi nädala algul.

Õhtusöögiks soovitame varuda vorste või liha, mida lõkkel küpsetada. Puud on kohapeal olemas, kuid süsi, grillvardad ning muidugi liha tuleb kaasa tuua. Ulmeühingu poolt tuleb veidi grillsütt ja väike lisa kõige näljasematele õhtusööjatele, aga ärge ainult sellele lootke.
Kohapeal ei ole ei baari ega poodi. Lähimad poed on 12 km kaugusel Põlvas Selver ja Säästumarket.

Mis see maksab
Osavõtutasu: ulmeühingu liikmele 18 EUR, teised 21 EUR, 12.-18. a. 6 EUR, alla 12. a. tasuta.
Toitlustus: hommikusöök 2 X 2,50 EUR.
Voodikoht, 2 ööd kokku, sh voodipesu ja käterätik: 6 EUR
Maksad selle eest, mida saada soovid - võid kaasa võtta oma moonakoti ja küljealuse.
Tasuta: võimalus panna üles telk, sättida end magamiskotiga pööningule, käia kahel õhtul saunas, kasutada grillplatsi, kööki, WC ja dushiruumi.

NB! Registreeruda ja osavõtutasu tasuda saab ka kohapeal, aga kui soovid kindlasti voodikoha, siis tasub veebis registreeruda ning osavõtutasu enne ära maksta. Veebis registreerudes saad kommentaari kasti märkida ka oma kaaslas(t)e soovid.

Kohalesaamine
Veebis registreerudes saab märkida, kas vajad transporti või pakud transporti Estconile või sealt ära.
Kõige mugavam on tulla autoga. Tallinnast 240 km, Tartust 60 km, Riiast 260 km. Google Map
Rongiga saab Põlvani. Bussiga saab 2 km kaugusele Partsi (endine Partsi kauplus) peatusesse: www.peatus.ee või bussireisid.ee Kui vajad sealt kohale toomist, anna märku, püüame korraldada.

Tasub meeles pidada
Kohapeal pole võrku, oma netipulk on hea mõte.
Kohapeal on palju sääski, varu tõrjet või kannatlikku meelt.
Õhtuseks grillimiseks tuleb ikka ise ka midagi varuda, sh grillvardad, ühekordsed nõud ja kahvlid.
Konid suitsutoosi, taara õigesse kotti, muu praht ka mitte metsa alla.
Vettehüpped käsipuult on keelatud (raudtorude pärast), ujuma minnes hinda oma kainust kriitiliselt ja kutsu kaine grupijuht kaasa.
Tegelikult on alati ilma karmide reeglite ja meeldetuletusteta hakkama saadud, niiet ära lase sel nimekirjal end kohutada.

Kui sa pole varem käinud
Paar sõna infot neile, kes pole varem käinud ja üldse ette ei kujuta. Esimene soovitus oleks selline, et loe eelmise aasta ülevaadet ja küsi häbenemata selle kohta, mis sinus küsimusi tekitas.
Kui sind teeb murelikuks, et sa kedagi ei tunne, siis sinu rahustuseks võib öelda, et kõik saavad rinnasildid nimega ning esimese õhtu järel on kõik tuttavad.
Osalejaid on üle 80, nii mehi kui naisi, enamik täiskasvanud ja mõned teismelised. Alaealised peavad kas olema koos täiskasvanust saatjaga või neil peab olema täiskasvanu kirjalik teatis, et vanem teab, kus ta on. Kui sa oled lapsevanem, kes mõtleb, kas võtta laps kaasa või saata omapäi üritusele, võta ühendust ja räägime sel teemal.
Estconil on planeeritud ettekanded, aga nende kuulamine on võimalus, mitte kohustus. Selle asemel võib niisama ringi luusida, juttu ajada, raamatu- ja filmilaadaga tutvuda, lauamänge mängida või rollimängus kätt proovida, ujuda või päevitada. Õhtusel tegevusel pole otsest piiri, seda võib jätkata kuni hommikuni.
IMG 8463 imagelarge

Järgnevalt ka Estconil toimuvate ürituste kava.

NB! Tegemist on esialgse kavaga, mis võib veel muutuda.
Reede, 12. juuli
18:00 Estconi algus. Saabumine, registreerumine, majutamine, asjade paigutamine.
19.00 Jällenägemisrõõm ja vaba suhtlus.
20:00 Peakülaline.
22.00 Veiko Belials. Videodisko Strugatskite hääbuvas linnas (pesni i pljaski ehk labrakas laulu ja tantsuga). Nostalgikutele kohustuslik!
Laupäev, 13. juuli
10:00 hommikusöök
11:00 Kriitikapaneel. Paneelis istuvad Peeter Helme, Andri Riid, Kristjan Sander, Triinu Meres ja Jüri Kallas. Modereerib Veiko Belials.
12:30 Külalise tund.
14:00 lõunasöök
15:00 Stalker 2013. Kuulutatakse välja tulemused ning kohalolevaid võitjaid ka õnnitletakse pidulikult.
16.00 Ühispilt. Kohalolijad seatakse aparaadi ette ja tehakse ühispilt.
16:30 Arvi Nikkarev. Vene ulmekirjanikud läbi huumoriprisma. Juhul, kui Arvi esineb reedel läheb käiku plaan B – Tartu Ulmekirjutajad, LARP või midagi muud alternatiivprogrammist
17.30 Mälumäng. Taivo Rist esitab küsimusi ja otsustab vastuste õigsuse üle.
19:30 Kirjastuste plaanid: mida on kavas avaldada.
20.30 Helmut Jänes. HÕFF. HÕFF = Haapsalu Õudusfilmide Festival. Toimub iga aasta kevadel Haapsalus.
Pühapäev, 14. juuli
10:00 hommikusöök
11:30 Andri Riid. Raamaturiiuli rikastamine välismaalt tellitud ulmega 90ndate teises pooles.
12:30 Tõnis Hallaste. Reaktori juttudest toimetaja silme läbi.
13:30 Liisa Vesik. NIMHi rottide saladus: Soylent Green.
Kunagi olid Calhouni rotid sama tuntud väljend kui Pavlovi koerad, ja mõju popkultuurile oli neil ka tohutu. Juttu tuleb sellest, mida Calhoun tegi ja kuidas see mõjus, nt millistes ulmejuttudes ja filmides selle jälgi leiab.
15:00 Vaba mikrofon: lõpusõnad

Tartu Ulmekirjutajad. Lühijutu kirjutamise töötuba toimub nende endi vabalt valitud ajal paralleelselt mõne muu üritusega.

Rollimäng. Ove Hillep korraldab ühe D&D rollimängu. Kui tahad kindlasti osa saada, otsi Ove enne õhtut üles. Rollimäng käib paberi, pliitsi, täringute ja jutuvestmisega.

Lauamängud. Ove Hillep ja Andreas Jõesaar võtavad kaasa lauamänge, mille mängimises võivad ka juhendada. Võid ka ise kaasa võtta oma lemmikmängu. Lauamängud toimuvad peamiselt õhtuti, aga huviliste olemasolul ka ettekannetega samal ajal.

Filmiprogramm
Õhtul, kui väljas pimedaks läheb, räägitakse väljas filmitelgis põnevatest üllitistest, mida sa ise ehk ei leiaks, aga vaadates naudiks. Telki koguneb ka palju sääski.
estcon2011013-vi

Raamatu- ja filmi- ja muulaat
Kasutajalt kasutajale sümboolse hinna eest. On ka "võta tasuta" raamatukast, kust saab nii võtta kui lisaks panna. Kohapeal saab soodsa hinnaga soetada kirjastuse Fantaasia ja Skarabeus raamatuid - ettetellimisel kättesaamine paremini kindlustatud.
Müüa võib ka kõike muud isetehtut, mis vähegi teemasse läheb, ning reklaamida üritusi. Fännikraam, larbi-varustus jms. Estconi T-särgid, näiteks.

Registreerumine
Kui sa ei hooli voodikohast ega soojast lõunasöögist, võid regida ka kohapeal.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0622)